2013/227/EU2013/227/EU: Rozhodnutí Komise ze dne 22. května 2013 o zastavení antisubvenčního řízení týkajícího se dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky
Publikováno: | Úř. věst. L 136, 23.5.2013, s. 15-16 | Druh předpisu: | Rozhodnutí |
Přijato: | 22. května 2013 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 24. května 2013 | Nabývá účinnosti: | 24. května 2013 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
ROZHODNUTÍ KOMISE
ze dne 22. května 2013
o zastavení antisubvenčního řízení týkajícího se dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky
(2013/227/EU)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Rady (ES) č. 597/2009 ze dne 11. června 2009 o ochraně před dovozem subvencovaných výrobků ze zemí, které nejsou členy Evropského společenství (1) (dále jen „základní nařízení“), a zejména na článek 14 uvedeného nařízení,
po konzultaci s poradním výborem,
vzhledem k těmto důvodům:
A. POSTUP
1. Zahájení řízení
(1) |
Oznámením zveřejněným v Úředním věstníku Evropské unie (2) v dubnu 2012 (dále jen „oznámení o zahájení řízení“) Evropská komise (dále jen „Komise“) informovala o zahájení antisubvenčního řízení ve věci dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky do Unie (dále jen „antisubvenční řízení“). |
(2) |
Antisubvenční řízení bylo zahájeno na základě podnětu podaného dne 15. března 2012 Evropským sdružením výrobců jízdních kol (European Bicycles Manufacturers Association, dále jen „žadatel“) jménem výrobců v Unii představujících více než 25 % celkové výroby jízdních kol v Unii. |
(3) |
Podnět obsahoval důkazy prima facie o subvencování uvedeného výrobku a o výsledné podstatné újmě, které byly uznány za dostatečný důvod k zahájení řízení. |
(4) |
O zahájení řízení Komise oficiálně vyrozuměla žadatele, ostatní známé výrobce v Unii, sdružení výrobců v Unii, známé vyvážející výrobce v Čínské lidové republice (dále jen „ČLR“) a sdružení vyvážejících výrobců, zástupce ČLR, známé dovozce a sdružení dovozců, známé výrobce součástí jízdních kol v Unii a jejich sdružení a známé uživatele a rozeslala jim dotazníky. Zúčastněným stranám byla poskytnuta příležitost, aby ve lhůtě stanovené v oznámení o zahájení řízení předložily písemně svá stanoviska a požádaly o slyšení. |
2. Souběžné antidumpingové řízení
(5) |
V březnu 2012 Komise oznámila prostřednictvím oznámení zveřejněného v Úředním věstníku Evropské unie (3) zahájení prozatímního přezkumu antidumpingových opatření vztahujících se na dovoz jízdních kol pocházejících z ČLR do Unie podle čl. 11 odst. 3 a čl. 13 odst. 4 nařízení Rady (ES) č. 1225/2009 ze dne 30. listopadu 2009 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropského společenství (4) (dále jen „základní antidumpingové nařízení“). Vyšetřování stále pokračuje. |
3. Souběžné šetření zaměřené na obcházení antidumpingových opatření
(6) |
Komise v září 2012 prostřednictvím nařízení Komise (EU) č. 875/2012 (5) zahájila šetření zaměřené na možné obcházení antidumpingových opatření uložených prováděcím nařízením Rady (EU) č. 990/2011 (6) na dovoz jízdních kol pocházejících z ČLR dovozem jízdních kol zasílaných z Indonésie, Malajsie, Srí Lanky a Tuniska, bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Indonésie, Malajsie, Srí Lanky a Tuniska, a o zavedení celní evidence tohoto dovozu (dále jen „šetření zaměřené na obcházení antidumpingových opatření“). |
(7) |
V listopadu 2012 Komise ve svém oznámení zveřejněném v Úředním věstníku Evropské unie (7) oznámila, že závěry šetření zaměřeného na obcházení antidumpingových opatření mohou být použity v rámci antisubvenčního řízení. |
(8) |
Šetření zaměřené na obcházení antidumpingových opatření stále probíhá. |
B. STAŽENÍ PODNĚTU A ZASTAVENÍ ŘÍZENÍ
(9) |
Dopisem Komisi ze dne 22. března 2013 žadatel svůj podnět oficiálně stáhl. |
(10) |
V souladu s čl. 14 odst. 1 nařízení (ES) č. 597/2009, pokud žadatel stáhne svůj podnět, může být řízení zastaveno s výjimkou případu, kdy to není v zájmu Unie. |
(11) |
Komise dospěla k závěru, že by stávající řízení mělo být zastaveno, jelikož příslušné antisubvenční šetření neodhalilo žádné okolnosti, které by naznačovaly, že zastavení řízení není v zájmu Unie. Zúčastněné strany o tom byly informovány a dostaly příležitost se vyjádřit. Nebyly však obdrženy žádné připomínky, jež by odůvodňovaly vyvození odlišného závěru. |
(12) |
Proto byl učiněn závěr, že antisubvenční řízení týkající se dovozu jízdních kol pocházejících z ČLR do Unie by mělo být zastaveno bez uložení opatření, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Antisubvenční řízení týkající se dovozu jízdních kol a jiných kol (včetně dodávkových tříkolek, kromě jednokolek), bez motoru, pocházejících z Čínské lidové republiky do Unie, která se v současnosti zařazují do kódů KN 8712 00 30 a ex 8712 00 70, se zastavuje.
Článek 2
Toto rozhodnutí vstupuje v platnost prvním dnem po zveřejnění v Úředním věstníku Evropské unie.
V Bruselu dne 22. května 2013.
Za Komisi
José Manuel BARROSO
předseda
(1) Úř. věst. L 188, 18.7.2009, s. 93.
(2) Úř. věst. C 122, 27.4.2012, s. 9.
(3) Úř. věst. C 71, 9.3.2012, s. 10.
(4) Úř. věst. L 343, 22.12.2009, s. 51.
(5) Úř. věst. L 258, 26.9.2012, s. 21.
(6) Úř. věst. L 261, 6.10.2011, s. 2.
(7) Úř. věst. C 346, 14.11.2012, s. 7.