2005/50/ES2005/50/ES: Rozhodnutí Komise ze dne 17. ledna 2005 o harmonizaci pásma rádiového spektra 24 GHz pro účely časově omezeného používání vozidlových radarových zařízení krátkého dosahu ve Společenství (oznámeno pod číslem K (2005) 34) Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 21, 25.1.2005, s. 15-20 Druh předpisu: Rozhodnutí
Přijato: 17. ledna 2005 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 17. ledna 2005 Nabývá účinnosti: 17. ledna 2005
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 14. listopadu 2017

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 17. ledna 2005

o harmonizaci pásma rádiového spektra 24 GHz pro účely časově omezeného používání vozidlových radarových zařízení krátkého dosahu ve Společenství

(oznámeno pod číslem K(2005) 34)

(Text s významem pro EHP)

(2005/50/ES)

(Úř. věst. L 021 25.1.2005, s. 15)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  Č.

Strana

Datum

►M1

PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE 2011/485/EU Text s významem pro EHP ze dne 29. července 2011,

  L 198

71

30.7.2011

►M2

PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2017/2077 Text s významem pro EHP ze dne 10. listopadu 2017,

  L 295

75

14.11.2017




▼B

ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 17. ledna 2005

o harmonizaci pásma rádiového spektra 24 GHz pro účely časově omezeného používání vozidlových radarových zařízení krátkého dosahu ve Společenství

(oznámeno pod číslem K(2005) 34)

(Text s významem pro EHP)

(2005/50/ES)



Článek 1

Účelem tohoto rozhodnutí je harmonizovat podmínky pro dostupnost a účinné využívání rádiového spektra v pásmu 24 GHz pro vozidlová radarová zařízení krátkého dosahu.

Článek 2

Pro účely tohoto rozhodnutí platí následující definice:

1. „pásmem rádiového spektra 24 GHz“ se rozumí frekvenční pásmo 24,15 +/– 2,5 GHz;

2. „vozidlovým radarovým zařízením krátkého dosahu“ se rozumí zařízení, které nabízí radarové funkce na bázi silničního vozidla určené pro použití v oblasti zmírňování a omezování srážek a v oblasti bezpečnosti provozu;

3. „vozidlovým radarovým zařízením krátkého dosahu uvedeným do provozu ve Společenství“ se rozumí vozidlové radarové zařízení krátkého dosahu původně nainstalované nebo nahrazující zařízení takto instalované ve vozidle, které bude nebo bylo registrováno, uvedeno na trh nebo uvedeno do provozu ve Společenství;

4. „na neinterferenčním a nechráněném základě“ se rozumí, že ostatním uživatelům pásma se nesmí způsobit žádné škodlivé rušení a že nelze nárokovat ochranu před škodlivým rušením ze strany ostatních systémů a služeb pracujících v uvedeném pásmu;

▼M1

5. „referenčním datem“ se rozumí 30. červen 2013 pro kmitočty 21,65– 24,25 GHz a 1. leden 2018 pro kmitočty 24,25–26,65 GHz;

▼B

6. „datem přechodu“ se rozumí 30. červen 2007;

7. „vozidlem“ rozumí vozidlo, jak je vymezeno v článku 2 směrnice 70/156/ES;

8. „deaktivací“ se rozumí ukončení vysílání vozidlového radarového zařízení krátkého dosahu;

9. „ochrannou zónou“ se rozumí oblast kolem radioastronomické stanice vymezená poloměrem rovnajícím se specifické vzdálenosti od stanice;

10. „koeficientem používání“ se rozumí poměr času během jakékoliv jedné hodiny, kdy zařízení aktivně vysílá.

Článek 3

Pásmo rádiového spektra 24 GHz se vymezuje a dává k dispozici pro vozidlová radarová zařízení krátkého dosahu uvedená do provozu ve Společenství, která jsou v souladu s podmínkami uvedenými v článcích 4 a 6, a to v nejbližším možném termínu, nejpozději pak od 1. července 2005, a to na neinterferenčním a nechráněném základě.

Pásmo rádiového spektra 24 GHz zůstane takto k dispozici do ►M1  referenčních dat ◄ podle ustanovení článku 5.

Po ►M1  těchto datech ◄ přestane být pásmo rádiového spektra 24 GHz k dispozici pro vozidlová radarová zařízení krátkého dosahu instalovaná v jakémkoli vozidle kromě případů, kdy bylo toto nařízení původně nainstalováno nebo kdy nahrazuje takto instalované zařízení ve vozidle registrovaném, uvedeném na trh nebo uvedeném do provozu ve Společenství před ►M1  těmito daty ◄ .

▼M1

Datum 1. ledna 2018 se však prodlužuje o 4 roky pro vozidlová radarová zařízení krátkého dosahu instalovaná v motorových vozidlech, pro něž byly žádosti o schválení typu vozidla předloženy podle čl. 6 odst. 6 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES ( 1 ) a schváleny před 1. lednem 2018.

▼B

Článek 4

Pásmo rádiového spektra 24 GHz se dává k dispozici pro ultraširokopásmovou (UWB) část vozidlového radarového zařízení krátkého dosahu s maximální střední hustotou výkonu –41,3 dBm/MHz efektivního izotropicky vyzářeného výkonu (e.i.r.p.) a se špičkovou hustotou výkonu 0 dBm/50 MHz e.i.r.p., mimo frekvencí nižších než 22 GHz, kde maximální střední hustota bude omezena na –61,3 dBm/MHz e.i.r.p.

Radiové spektrum v pásmu 24,05–24,25 GHz se vymezuje pro režim / složku úzkopásmového vysílání, sestávající z nemodulované nosné s maximálním špičkovým výkonem 20 dBm e.i.r.p. a koeficientem používání nepřesahujícím 10 % špičkového vysílání vyššího než –10 dBm e.i.r.p.

Vysílání v pásmu 23,6–24,0 GHz pod úhlem 30o a větším nad vodorovnou rovinu se zeslabí alespoň o 25 dB u vozidlových radarových zařízení krátkého dosahu uvedených na trh před rokem 2010 a poté alespoň o 30 dB.

Článek 5

1.  Průběžná dostupnost pásma rádiového spektra 24 GHz pro účely vozidlových radarů krátkého dosahu se bude aktivně přezkoumávat, aby se zajistilo, že hlavní podmínka zpřístupnění tohoto pásma takovýmto systémům je dodržována, tj. že nezpůsobují škodlivé rušení ostatních uživatelů pásma, zejména pak formou včasného ověřování:

a) celkového počtu vozidel registrovaných, uvedených na trh nebo uvedených do provozu v každém členském státě, která jsou vybavena vozidlovým radarem krátkého dosahu v pásmu 24 GHz, aby se ověřilo, že tento počet nepřesahuje 7 % celkového počtu vozidel v oběhu v každém členském státě;

b) zda členské státy nebo výrobci a dovozci zpřístupnili odpovídající údaje o počtu vozidel vybavených radarem krátkého dosahu v pásmu 24 GHz pro účely účinného sledování využívání pásma 24 GHz vozidlovým radarovým zařízením krátkého dosahu;

c) zda samostatné či kumulativní používání vozidlového radaru krátkého dosahu v pásmu 24 GHz nepůsobí nebo pravděpodobně nebude působit v krátkém časovém období škodlivé rušení ostatním uživatelům pásma 24 GHz nebo přilehlých pásem v alespoň jednom členském státě, bez ohledu na to, zda již byl dosažen práh uvedený v písm. a);

d) zda ►M1  jsou referenční data nadále vhodná ◄ .

▼M1 —————

▼M1

4.  Členské státy Komisi pomáhají s prováděním přezkumů uvedených v odstavci 1 tím, že zajistí, aby se včas získaly a Komisi poskytly nezbytné údaje, zejména pak údaje uvedené v příloze.

▼B

Článek 6

1.  Vozidlové radarové zařízení krátkého dosahu instalované ve vozidlech pracuje pouze pokud je vozidlo v chodu.

2.  Vozidlové radarové zařízení krátkého dosahu uvedené do provozu ve Společenství zabezpečí ochranu radioastronomických stanic pracujících v pásmu radiového spektra 22,21–24,00 GHz podle článku 7 pomocí automatické deaktivace ve vymezených ochranných zónách nebo prostřednictvím jiné metody, která poskytuje rovnocennou ochranu těchto stanic bez zásahu řidiče.

3.  Odchylně od odstavce 2 se do data přechodu přijímá pro vozidlová radarová zařízení krátkého dosahu uvedená do provozu ve Společenství a pracující v pásmu rádiového spektra 24 GHz i ruční deaktivace.

Článek 7

Každý členský stát určí příslušné národní radioastronomické stanice, které budou chráněny podle čl. 6 odst. 2 na jeho území a vlastnosti ochranných zón týkajících se jednotlivých stanic. Tyto údaje spolu s odpovídajícím zdůvodněním se oznámí Komisi do šesti měsíců od přijetí tohoto rozhodnutí a zveřejní se v Úředním věstníku Evropské unie.

Článek 8

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.




PŘÍLOHA

Údaje požadované pro sledování používání pásma rádiového spektra 24 GHz vozidlovými radary krátkého dosahu

Tato příloha stanoví v souladu s článkem 5 údaje, které se vyžadují pro ověřování rozšíření motorových vozidel vybavených radarem krátkého dosahu v každém členském státě Evropské unie. Tyto údaje se použijí k výpočtu podílu vozidel vybavených radarem krátkého dosahu pracujícím v pásmu 24 GHz ve srovnání s celkovým počtem vozidel v oběhu v každém členském státě.

▼M2

Následující údaje se získávají na žádost Komise:

▼B

1. počet vozidel vybavených radarem krátkého dosahu pracujícím v pásmu 24 GHz vyrobených a/nebo uvedených na trh a/nebo poprvé zaregistrovaných v referenčním roce ve Společenství;

2. počet vozidel vybavených radarem krátkého dosahu pracujícím v pásmu 24 GHz dovezených do Společenství v referenčním roce z jiných zemí;

3. celkový počet vozidel v oběhu v referenčním roce.

Všechny údaje budou doplněny o zhodnocení míry nejistoty související s informacemi.

Kromě výše uvedených údajů se včas poskytnou veškeré důležité informace, které by pomohly Komisi udržet si odpovídající přehled o pokračujícím využívání pásma 24 GHz vozidlovými radarovými přístroji krátkého dosahu, včetně údajů o:

 stávajících a budoucích trendech na trzích uvnitř i vně Společenství,

 prodejích na následném trhu a dodatečném vybavování daným zařízením,

 pokroku dosaženém v alternativních technologiích a aplikacích, zejména u vozidlových radarů krátkého dosahu pracujících v pásmu 79 GHz podle rozhodnutí 2004/545/ES.



( 1 ) Úř. věst. L 263, 9.10.2007, s. 1.

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU