2002/256/ESRozhodnutí Komise ze dne 25. března 2002, kterým se opravuje rozhodnutí 2000/275/ES o rovnocennosti některých skupin řidičských průkazů (oznámeno pod číslem K (2002) 1175) (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 87, 4.4.2002, s. 57-60 Druh předpisu: Rozhodnutí
Přijato: 25. března 2002 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 1. ledna 1001 Nabývá účinnosti:
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Rozhodnutí Komise

ze dne 25. března 2002,

kterým se opravuje rozhodnutí 2000/275/ES o rovnocennosti některých skupin řidičských průkazů

(oznámeno pod číslem K(2002) 1175)

(Text s významem pro EHP)

(2002/256/ES)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Rady 91/439/EHS ze dne 29. července 1991 o řidičských průkazech [1], naposledy pozměněnou směrnicí Komise 2000/56/ES [2], a zejména na čl. 1 odst. 2 a čl. 10 první pododstavec uvedené směrnice,

vzhledem k tomuto důvodu:

V příloze rozhodnutí Komise 2000/275/ES [3] byly učiněny chyby. Je proto nezbytné je změnit,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Příloha rozhodnutí 2000/275/ES se mění na stranách uvedených v závorce takto:

1) V popisu belgického modelu 1 (s. 3) se slovo "obecně" nahrazuje slovem "vždy".

2) V tabulce rovnocenností německého modelu 2 (s. 8), ve sloupci "Odpovídající skupiny", se ve třetím řádku slova "méně než 24 míst k sezení" slovy "25 míst k sezení nebo méně".

3) V tabulce rovnocenností řeckého modelu 1 (s. 14), ve sloupci "Odpovídající skupiny", se ve třetím řádku nahrazuje označení "B*" označením "B pro profesionální použití".

4) V tabulce rovnocenností španělského modelu 1 (s. 15), ve sloupci "Odpovídající skupiny", se v šestém řádku nahrazuje označení "C1" označením "C1 (viz 1)", v sedmém řádku se nahrazuje označení "C1 E" označením "C1 E (viz 1)" a v osmém řádku se nahrazuje označení "C, CE (viz 1)" označením "C, CE (viz 2)".

5) Část

"Další informace"

španělského modelu 1 (s. 15) se nahrazuje tímto textem:

"Další informace:

1. Není-li na straně 6 řidičského průkazu uvedeno omezení maximální přípustné hmotnosti na 7500 kg, zahrnuje skupina C1 právo řídit vozidla skupiny C. Není-li žádné takové omezení vyznačeno a držitel řidičského oprávnění je oprávněn řídit vozidla skupiny C1 E nebo C2 E, zahrnují tyto skupiny právo řídit vozidla skupiny CE.

2. Je-li držitel řidičského oprávnění skupiny C2 současně držitelem řidičského oprávnění skupiny D, je navíc oprávněn k řízení skupiny DE.";

6) Týká se pouze francouzského znění.

7) V tabulce rovnocenností rakouského modelu 3 (s. 29), ve sloupci "Odpovídající skupiny", se v pátém řádku nahrazuje závorka "(viz 1)" závorkou "(viz 2)".

8) V tabulce rovnocenností rakouského modelu 4 (s. 30), ve sloupci "Odpovídající skupiny", se v druhém řádku nahrazuje označení "A1, B" označením "B".

9) Část "Modely vydávané v Norsku" (s. 47-50) se nahrazuje textem obsaženým v příloze tohoto rozhodnutí.

10) U těchto modelů se vkládá číslo "1." za slova "Další informace":

Francie 1 (Úř. věst. L 91, 12.4.2000, s. 16), Francie 2 (s. 17), Francie 4 (s. 18), Francie 5 (s. 19), Portugalsko 1 (s. 31), Švédsko 2 (s. 37), Spojené království 3 (s. 39), Island 1 (s. 44), Island 2 (s. 44), Island 3 (s. 45), Island 5 (s. 45) a Lichtenštejnsko 2 (s. 47).

Článek 2

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.

V Bruselu dne 25. března 2002.

Za Komisi

Loyola de Palacio

místopředsedkyně

[1] Úř. věst. L 237, 24.8.1991, s. 1.

[2] Úř. věst. L 237, 21.9.2000, s. 45.

[3] Úř. věst. L 91, 12.4.2000, s. 1.

--------------------------------------------------

PŘÍLOHA

MODELY VYDÁVANÉ V NORSKU

Obecná poznámka pro všechny modely: všechna norská řidičská oprávnění mají předtištěný text v jazykové formě "bokmål" nebo "nynorsk". Obě formy mají stejné postavení. Slova "førerkort" a "Norge" ukazují, že text je v jazykové formě "bokmål"; slova "førarkort" a "Noreg" ukazují na jazykovou formu "nynorsk".

Norský model 1 (N1)

Vydáván v Norsku od 23. 4. 1967 do 31. 3. 1979

Popis: tmavozelené desky, šestistránkový doklad složený do formátu A7. Na obalové straně je uvedeno slovo "Førerkort" nebo "Førarkort".

Tabulka rovnocennosti

Skupiny řidičských oprávnění modelu N1 | Odpovídající skupiny |

Třída 1 | A1, BE |

Třída 2 | A1, BE |

Třída 3 | A |

(Třída 4) | — |

Další informace:

Tento model je platný až do stých narozenin držitele, má-li řidičské oprávnění platnost deset let a bylo platné dne 2. dubna 1982. Vnitrostátní právní předpisy vyžadují, aby v případě tohoto modelů držitelé řídící vozidla v zahraničí měli u sebe osvědčený překlad nebo mezinárodní povolení podle Vídeňské úmluvy o silniční dopravě.

Norský model 2 (N2)

Vydáván v Norsku od 1. 4. 1979 do 1. 3. 1989

Popis: dvoustránkový doklad na jasně růžovém papíru v průhledném plastovém obalu. Oprávnění vydaná po 31. červenci 1985 nesou datum prvního vydání řidičského průkazu držiteli ("Første førerkort").

Tabulka rovnocennosti

Skupiny řidičských oprávnění modelu N2 | Odpovídající skupiny |

A | A |

A + "Klasse A gjelder bare lett motorsykkel" | A1 (viz 1) |

B | B |

BE | BE (viz 2) |

C | C |

CE | CE |

D | C1, D (viz 3) |

DE | C1E, DE (viz 3) |

(A + "Klasse A gielder bare lett motorsykkel") | — |

(T) | — |

Další informace:

1. Razítko je vždy na zadní straně řidičského průkazu.

2. Držitelé řidičského oprávnění skupiny BE vydaného před 1. dubnem 1979 a následně vyměněného za model N2 jsou také oprávněni řídit vozidla skupiny A1.

3. Aby si zachoval oprávnění pro skupinu C1 nebo C1E, musí si držitel při prodlužování svého oprávnění pro skupinu D nebo DE nechat vyměnit svůj řidičský průkaz za model N4.

Norský model 3 (N3)

Vydáván v Norsku od 1. 3. 1989 do 31. 12. 1997

Popis: dvoustránkový doklad na jasně růžovém a šedém papíru v průhledném plastovém obalu.

Tabulka rovnocennosti

Skupiny řidičských oprávnění modelu N3 | Odpovídající skupiny |

A | A |

A + "Klasse A gjelder bare lett motorsykkel" | A1 (viz 1) |

A1 | A1 |

B | B |

BE | BE (viz 2) |

B1 | B1 |

C | C |

CE | CE |

C1 | C1 (viz 3) |

C1E | C1E (viz 3) |

D | D |

DE | C1E, DE (viz 4) |

D1 | D1 (viz 5) |

D1E | D1E (viz 5) |

D2 | C1, D1 (viz 4) |

D2E | C1E, D1E (viz 4) |

(A + "Gjelder beltemotorsykkel") | — |

(S) | — |

(T) | — |

Další informace:

1. Razítko je vždy na zadní straně řidičského průkazu.

2. Řidičská oprávnění skupiny BE prvně vydaná před 1. dubnem 1979 a následně vyměněná za model N2 opravňují řidiče navíc řídit vozidla skupiny A1.

3. Skupiny C1 a C1E byly zavedeny dnem 1. ledna 1997.

4. Oprávnění řídit vozidla skupiny C1 nebo C1E lze zachovat, jen když si držitel při prodlužování svého oprávnění pro skupinu DE, D2 nebo D2E nechá vyměnit svůj řidičský průkaz za model N4.

5. Skupiny D1 a D1E byly zavedeny dnem 1. ledna 1997 a nahradily skupiny D2 a D2E.

Norský model 4 (N4)

Vydáván v Norsku od roku 1. 1. 1998

Popis: model na plastové kartě podle přílohy Ia směrnice 91/439/EHS.

Tabulka rovnocennosti

Skupiny řidičských oprávnění modelu N4 | Odpovídající skupiny |

A1 | A1 |

A | A |

B1 | B1 |

B | B |

BE | BE |

C1 | C1 |

C1E | C1E |

C | C |

CE | CE |

D1 | D1 |

D1E | D1E |

D | D |

DE | DE |

(S, T) | — |

--------------------------------------------------

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU