73/2005 Sb.Vyhláška o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných

Částka: 020 Druh předpisu: Vyhláška
Rozeslána dne: 17. února 2005 Autor předpisu: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Přijato: 9. února 2005 Nabývá účinnosti: 17. února 2005
Platnost předpisu: Zrušen předpisem 27/2016 Sb. Pozbývá platnosti: 1. září 2016
Aktualizované znění předpisu, provedené předpisem 103/2014 Sb. s účinností od 1. září 2014

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.


Ukázka textu předpisu:

 

73

VYHLÁŠKA
ze dne 9. února 2005
o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných

        Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 7 odst.  3, § 19, § 23 odst.  3, § 26 odst.  4 a § 56 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon):

 

ČÁST PRVNÍ

OBECNÁ USTANOVENÍ

 

§ 1

 

        (1)  Vzdělávání dětí, žáků a studentů (dále jen „žák“) se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen „speciální vzdělávání“) a vzdělávání žáků mimořádně nadaných se uskutečňuje s využitím vyrovnávacích a podpůrných opatření.

 

        (2)  Vyrovnávacími opatřeními při vzdělávání žáků se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním se pro účely této vyhlášky rozumí využívání pedagogických, popřípadě speciálně pedagogických metod a postupů, které odpovídají vzdělávacím potřebám žáků, poskytování individuální podpory v rámci výuky a přípravy na výuku, využívání poradenských služeb školy a školských poradenských zařízení, individuálního vzdělávacího plánu a služeb asistenta pedagoga2). Škola tato opatření poskytuje na základě pedagogického posouzení vzdělávacích potřeb žáka, průběhu a výsledků jeho vzdělávání, popřípadě ve spolupráci se školským poradenským zařízením.

. . .

Obsah předpisu:
ČÁST PRVNÍ - OBECNÁ USTANOVENÍ
§ 1  
ČÁST DRUHÁ - SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
§ 2 - Zásady a cíle speciálního vzdělávání
§ 3 - Formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením
§ 4 - Školy při zdravotnických zařízeních
§ 5 - Typy speciálních škol
§ 6 - Individuální vzdělávací plán
§ 7 - Asistent pedagoga
§ 8 - Organizace speciálního vzdělávání
§ 9 - Zařazování žáků se zdravotním postižením do speciálního vzdělávání
§ 10 - Počty žáků
§ 11 - Péče o bezpečnost a zdraví žáků
ČÁST TŘETÍ - VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH
§ 12  
§ 13 - Individuální vzdělávací plán
§ 14 - Přeřazení do vyššího ročníku
ČÁST ČTVRTÁ - SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
§ 15  
§ 16  
§ 17  
§ 18 - Účinnost
Zavřít
MENU