(EU) 2021/2106Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2021/2106 ze dne 28. září 2021, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/241, kterým se zřizuje Nástroj pro oživení a odolnost, stanovením společných ukazatelů a podrobných prvků srovnávacího přehledu oživení a odolnosti

Publikováno: Úř. věst. L 429, 1.12.2021, s. 83-91 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 28. září 2021 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 2. prosince 2021 Nabývá účinnosti: 2. prosince 2021
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 1. prosince 2021

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2021/2106

ze dne 28. září 2021,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/241, kterým se zřizuje Nástroj pro oživení a odolnost, stanovením společných ukazatelů a podrobných prvků srovnávacího přehledu oživení a odolnosti

(Úř. věst. L 429 1.12.2021, s. 83)


Opraveno:

►C1

Oprava, Úř. věst. L 096, 24.3.2022, s.  47 (2021/2106)




▼B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2021/2106

ze dne 28. září 2021,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/241, kterým se zřizuje Nástroj pro oživení a odolnost, stanovením společných ukazatelů a podrobných prvků srovnávacího přehledu oživení a odolnosti



Článek 1

Obsah srovnávacího přehledu oživení a odolnosti a seznam společných ukazatelů

Srovnávací přehled zachycuje pokrok při provádění plánů pro oživení a odolnost v každém ze šesti pilířů uvedených v článku 3 nařízení (EU) 2021/241 a tento pokrok se měří zejména těmito prostředky:

a) 

plnění milníků a cílů odrážejících provádění reforem a investic stanovených v přijatých prováděcích rozhodnutích Rady, a to sestavením seznamu milníků a cílů, které byly uspokojivě splněny, uvedením jejich počtu a procentního podílu na celkovém počtu milníků a cílů stanovených v uvedených prováděcích rozhodnutích Rady. V této souvislosti lze rovněž podat zprávu o tom, jak plnění těchto milníků a cílů přispívá k provádění příslušných doporučení pro jednotlivé země;

b) 

výdaje financované tímto nástrojem, a to i v rámci každého z pilířů uvedených v článku 3 nařízení (EU) 2021/241, včetně sociálních výdajů na základě metodiky definované v nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2021/2105 ( 1 ), podle rozpisu odhadovaných výdajů uvedených ve schválených plánech pro oživení a odolnost;

c) 

stav každého plánu pro oživení a odolnost;

d) 

pokrok při vyplácení finančních příspěvků a půjček;

e) 

tematické analýzy opatření obsažených v plánech pro oživení a odolnost a příklady ilustrující pokrok při jejich provádění v rámci šesti pilířů;

f) 

společné ukazatele uvedené v příloze, které se použijí pro podávání zpráv o pokroku a pro účely sledování a hodnocení tohoto nástroje, pokud jde o plnění obecného a specifického cíle.

Článek 2

Podávání zpráv

1.  
Aby mohl být srovnávací přehled, včetně společných ukazatelů, dvakrát ročně konzistentně a jednotně aktualizován, podají všechny členské státy Komisi v rámci evropského semestru dvakrát ročně zprávu o pokroku dosaženém při plnění svých plánů pro oživení a odolnost, včetně provozních ujednání, a o společných ukazatelích.
2.  
Zprávy o pokroku dosaženém při plnění jejich plánů pro oživení a odolnost se podávají každoročně zpravidla do poloviny dubna a do začátku října a nejpozději do 30. dubna, resp. do 15. října. Vykazované období zahrnuje celé období provádění plánu, v příslušných případech od 1. února 2020.
3.  
Podávání zpráv za účelem aktualizace společných ukazatelů proběhne každý rok do 28. února a 31. srpna. Vykazované období zahrnuje celé období provádění plánu, v příslušných případech od 1. února 2020 do příslušných lhůt 31. prosince a 30. června každého roku.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.




PŘÍLOHA

Seznam společných ukazatelů

Společné ukazatele budou odrážet pokrok při plnění cílů tohoto nástroje v rámci reforem a investic zahrnutých do plánů pro oživení a odolnost. Jedno opatření může přispívat k několika společným ukazatelům. Pokud plán členského státu pro oživení a odolnost neobsahuje žádné opatření přispívající k některým z níže uvedených ukazatelů, projedná tento členský stát s Komisí, zda se bude ukazatel vykazovat jako „ukazatel, který se nepoužije“.



Číslo

Společný ukazatel týkající se podpory z Nástroje pro oživení a odolnost

Pilíře Nástroje pro oživení a odolnost

Vysvětlení

Jednotka

1

Úspory ve spotřebě primární energie za rok

Pilíř 1

Pilíř 3

Celkové roční snížení spotřeby primární energie u podporovaných subjektů díky podpoře z opatření v rámci tohoto nástroje. Výchozí hodnota odkazuje na roční spotřebu primární energie před intervencí a dosažená hodnota odkazuje na roční spotřebu primární energie za rok následující po intervenci. U budov musí být intervence dostatečně zdokumentovány, aby bylo možné tyto hodnoty vypočítat, například pomocí certifikátů energetické náročnosti nebo jiných systémů pro sledování splňujících kritéria podle čl. 10 odst. 6 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2010/31/EU (1) (směrnice o energetické náročnosti budov). U procesů v podnicích se roční spotřeba primární energie zdokumentuje na základě energetických auditů v souladu s článkem 8 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/27/EU (2) (směrnice o energetické účinnosti) nebo jinými příslušnými technickými specifikacemi.

Veřejné budovy jsou definovány jako budovy ve vlastnictví veřejných orgánů a budovy ve vlastnictví neziskové organizace za předpokladu, že tyto subjekty sledují cíle obecného zájmu, jako je vzdělávání, zdraví, životní prostředí a doprava. Jedná se například o výstavbu pro veřejnou správu, školy, nemocnice atd.

MWh/rok

2

Dodatečně instalovaná provozní kapacita pro energii z obnovitelných zdrojů

Pilíř 1

Pilíř 3

Dodatečně instalovaná kapacita pro energii z obnovitelných zdrojů díky podpoře z opatření v rámci tohoto nástroje, která je funkční (tj. je případně připojena k síti a je plně připravena vyrábět nebo již vyrábí energii). Výrobní kapacitou se podle definice Eurostatu (3) rozumí „čistý maximální elektrický výkon“.

Energií z obnovitelných zdrojů se rozumí „energie z obnovitelných nefosilních zdrojů, totiž energie větrná, energie slunečního záření (termální a fotovoltaická), geotermální, energie okolního prostředí, energie z přílivu nebo vln a jiná energie z oceánů, energie vody, energie biomasy, energie skládkového plynu, energie kalového plynu z čistíren odpadních vod a energie bioplynu“ (viz směrnice Evropského parlamentu a Rady 2018/2001 (4)). Ukazatel rovněž zachycuje kapacitu elektrolyzéru pro výrobu vodíku vybudovaného s podporou opatření v rámci tohoto nástroje. Ukazatel se shromažďuje a vykazuje zvlášť pro i) kapacitu pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů a ii) kapacitu elektrolyzéru pro výrobu vodíku.

MW

3

Infrastruktura pro alternativní paliva (výdejní/dobíjecí stojany)

Pilíř 1

Pilíř 3

Počet výdejních/dobíjecích stojanů (nových nebo modernizovaných) pro čistá vozidla podpořených opatřeními v rámci tohoto nástroje.

Dobíjecím stojanem se rozumí rozhraní schopné dobíjet v určitém okamžiku jedno elektrické vozidlo nebo u něhož je možno provést výměnu baterie v určitém okamžiku u jednoho elektrického vozidla. Výdejním stojanem se rozumí výdejní zařízení pro poskytování alternativního paliva prostřednictvím pevného nebo mobilního zařízení.

Alternativní paliva jsou definována tak, aby zahrnovala paliva nebo zdroje energie, které slouží alespoň zčásti jako náhrada zdrojů fosilní ropy v dodávkách energie pro dopravu a které mají potenciál přispět k její dekarbonizaci a zvýšit environmentální výkonnost odvětví dopravy a které jsou v souladu se směrnicí 2018/2001 (5).

Ukazatel se shromažďuje a vykazuje zvlášť pro i) dobíjecí a ii) výdejní stojany. V rámci výdejních stojanů se vykazují zvlášť iii) vodíkové výdejní stojany.

Výdejní/dobíjecí stojany

4

Obyvatelé, kteří mají prospěch z opatření na ochranu před povodněmi, požáry a jinými přírodními katastrofami souvisejícími s klimatem

Pilíř 1

Pilíř 4

Obyvatelé žijící v oblastech, kde je vybudována nebo výrazně modernizována ochranná infrastruktura (včetně zelené infrastruktury a přírodních řešení pro přizpůsobení se změně klimatu) díky podpoře prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje s cílem snížit zranitelnost vůči povodním, požárům a jiným přírodním rizikům souvisejícím s klimatem (bouře, sucha, vlny veder). Ukazatel zahrnuje ochranná opatření, která jsou jasně lokalizována ve vysoce rizikových oblastech a která přímo řeší specifická rizika, na rozdíl od obecnějších opatření prováděných na celostátní nebo regionální úrovni. U povodní ukazatel uvádí počet ohrožených místních obyvatel.

Osoby

5

Zvýšení počtu obydlí s přístupem k internetu poskytovaným prostřednictvím sítí s velmi vysokou kapacitou

Pilíř 2

Pilíř 4

Celkový počet obydlí s přístupem k sítím s velmi vysokou kapacitou podle definice v pokynech sdružení BEREC pro sítě s velmi vysokou kapacitou (BoR (20) 165 (6)), která před podporou prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje měla přístup pouze k pomalejšímu připojení nebo neměla žádný přístup k internetu. Zohlední se rovněž pokrytí sítí 5G a modernizace na gigabitovou rychlost. Zlepšení přístupu k internetu musí být přímým důsledkem podpory prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje. Ukazatel měří obydlí s možností přístupu, a nikoli skutečné využití.

Obydlím se rozumí „místnost nebo soubor místností ve stálé budově nebo strukturálně oddělené části budovy, která je (…) určena k bydlení jedné soukromé domácnosti po celý rok“ (7) (viz Komise (Eurostat)).

Ukazatel nezahrnuje kolektivní obydlí, jako jsou nemocnice, domovy důchodců, rezidenční zařízení, věznice, vojenské kasárny, náboženské instituce, domovy s pečovatelskou službou, ubytovny pracovníků atd.

Obydlí

6

Podniky podporované při vývoji nebo využívání digitálních produktů, služeb a aplikací

Pilíř 2

Pilíř 3

Počet podniků podporovaných za účelem vývoje nebo využívání nových nebo výrazně modernizovaných služeb, produktů a procesů založených na digitálních technologiích, a to díky podpoře prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje. Zahrnuje pokročilé digitální technologie, jako je automatizace, umělá inteligence, kybernetická bezpečnost, blockchain, cloudové a edge infrastruktury a datové prostory, kvantová a vysoce výkonná výpočetní technika. Významné modernizace se vztahují pouze na nové funkce. Informace se proto shromažďují zvlášť i) pro podniky podporované při vývoji digitálních technologií a řešení a ii) pro podniky podporované při využívání digitálních řešení k transformaci svých služeb, produktů nebo procesů. Shromažďují se rovněž podle velikosti podniku.

Podnik se započítá jednou bez ohledu na to, kolikrát obdrží podporu na digitalizaci prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje.

Podnik a členění podle velikosti podniku jsou vymezeny podle definice přijaté pro ukazatel 9.

Podniky

7

Uživatelé nových a modernizovaných veřejných digitálních služeb a aplikací

Pilíř 2

Pilíř 5

Počet uživatelů digitálních veřejných služeb, produktů a procesů nově vyvinutých nebo výrazně modernizovaných díky podpoře prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje. Významné modernizace se vztahují pouze na nové funkce. Ukazatel má výchozí hodnotu 0 pouze v případě, že digitální služba, produkt nebo proces jsou nové. Uživateli se rozumí klienti veřejných služeb a uživatelé produktů nově vyvinutých nebo modernizovaných díky podpoře prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje a zaměstnanci veřejné instituce používající digitální procesy nově vyvinuté nebo výrazně modernizované díky podpoře prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje. Nelze-li identifikovat jednotlivé uživatele, započítání téhož klienta, který využil online službu několikrát, se nepovažuje za dvojí započtení.

Uživatelé/rok

8

Výzkumní pracovníci, kteří pracují v podpořených výzkumných zařízeních

Pilíř 3

Počet výzkumných pracovníků, kteří v rámci své činnosti přímo využívají veřejné nebo soukromé výzkumné zařízení nebo vybavení, pro něž je poskytována podpora prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje. Ukazatel se měří pomocí ročních ekvivalentů plného pracovního úvazku (FTE) vypočtených podle metodiky uvedené v manuálu Frascati (OECD) 2015.

Podpora musí zajistit zlepšení výzkumného zařízení nebo kvality výzkumného vybavení. Vyloučeny jsou náhrady bez zvýšení kvality, stejně jako údržba.

Nezapočítávají se neobsazená místa ve výzkumu a vývoji ani podpůrný personál pro výzkum a vývoj (tj. pracovní místa, která se přímo nepodílejí na činnostech výzkumu a vývoje).

Roční FTE zaměstnanců ve výzkumu a vývoji je vymezen jako poměr počtu odpracovaných hodin skutečně strávených na výzkumu a vývoji v průběhu kalendářního roku vydělený celkovým počtem hodin, které jednotlivec nebo skupina obvykle odpracovali ve stejném období. Na základě dohody nemůže osoba zastávat více než jeden plný pracovní úvazek v oblasti výzkumu a vývoje dvakrát ročně. Počet obvykle odpracovaných hodin se určí na základě normativní/zákonné pracovní doby. Osoba pracující na plný úvazek musí být identifikována s odkazem na její zaměstnanecký status, druh smlouvy (plný nebo částečný úvazek) a míru jejího zapojení do výzkumu a vývoje (viz manuál Frascati (OECD) 2015, kapitola 5.3).

Ukazatel je členěn podle pohlaví (8).

Roční ekvivalent plného pracovního úvazku

9

Podporované podniky (z toho malé podniky – včetně mikropodniků, střední a velké podniky)

Pilíř 3

Ukazatel započítává všechny podniky, které přijímají peněžní nebo věcnou podporu prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje.

Podnik je definován jako nejmenší kombinace právních jednotek, tvořící organizační jednotku vyrábějící výrobky nebo poskytující služby a mající určitý stupeň rozhodovací samostatnosti, zejména v otázce používání svých běžných zdrojů, a vykonávající jednu nebo více činností na jednom nebo více místech. Podnik může být sám jedinou právní jednotkou. Mezi právní jednotky patří právnické osoby, které mají právní subjektivitu bez ohledu na to, které osoby nebo instituce je vlastní nebo jsou jejich členy, jako jsou veřejné obchodní společnosti, soukromé komanditní společnosti, společnosti s ručením omezeným atd. Mezi právní jednotky patří rovněž fyzické osoby, které samostatně vykonávají hospodářskou činnost, jako je vlastník a provozovatel prodejny nebo servisu, advokát nebo samostatně výdělečně činný řemeslník (Komise (Eurostat), podle nařízení Rady (EHS) č. 696/93 ze dne 15. března 1993, oddíl III bod A).

Ukazatel se shromažďuje a vykazuje podle velikosti podniku. Pro účely tohoto ukazatele se podniky definují jako ziskové organizace, které vyrábějí výrobky a poskytují služby k uspokojení potřeb trhu.

Klasifikace podniků:

Malé podniky, včetně mikropodniků (0–49 zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných a roční obrat ve výši ≤ 10 milionů EUR nebo rozvaha ve výši ≤ 10 milionů EUR).

Střední podnik (50–249 zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných a roční obrat ve výši > 10 milionů EUR až ≤ 50 milionů EUR nebo rozvaha ve výši > 10 milionů EUR až ≤ 43 milionů EUR).

Velké podniky (> 250 zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných a obrat ve výši > 50 milionů EUR nebo rozvaha ve výši > 43 milionů EUR).

Pokud je překročena jedna z uvedených dvou prahových hodnot (zaměstnanci/osoby samostatně výdělečně činné a roční obrat/rozvaha), zařadí se podniky do vyšší kategorie velikosti.

(Komise (Eurostat) na základě doporučení Komise 2003/361/ES (9), příloha, články 2–3.)

Velikost podporovaného podniku se měří při zahájení poskytování podpory.

Podniky

10

Počet účastníků v procesu vzdělávání nebo odborné přípravy

Pilíř 2

Pilíř 4

Pilíř 6

►C1  Ukazatel zohlední počet účastníků v procesu vzdělávání (ISCED 0–8, vzdělávání dospělých) a odborné přípravy (profesní příprava mimo pracoviště/na pracovišti, další odborné vzdělávání a příprava atd.) podporovaných opatřeními v rámci tohoto nástroje, včetně účastníků školení v oblasti digitálních dovedností ◄  (10). Proto se shromažďuje a vykazuje pro i) účastníky v procesu vzdělávání nebo odborné přípravy a z nich pro ii) účastníky školení v oblasti digitálních dovedností. Je rovněž členěn podle pohlaví (11) a věku (12).

Účastníci se započítávají při zahájení činnosti v oblasti vzdělávání nebo odborné přípravy.

Osoby

11

Počet zaměstnaných osob nebo osob zapojených do činností spojených s hledáním zaměstnání

Pilíř 3

Pilíř 4

Nezaměstnané (13) nebo neaktivní (14) osoby, které obdržely podporu v rámci opatření z Nástroje pro oživení a odolnost a které jsou zaměstnané, včetně osob samostatně výdělečně činných, nebo které byly v době obdržení této podpory neaktivní a které jsou nově zapojeny do činností spojených s hledáním zaměstnání, a to bezprostředně po obdržení uvedené podpory.

Ukazatel je členěn podle pohlaví (15) a věku (16).

Pojem „zapojeny do hledání zaměstnání“ zahrnuje osoby, které jsou obvykle bez práce, jsou připraveny pracovat a práci aktivně hledají, stejně jako u definice „nezaměstnaných“.

Osoby, které se nově zaregistrovaly u veřejných služeb zaměstnanosti jako uchazeči o zaměstnání, jsou započítány vždy, a to i tehdy, nejsou-li okamžitě připraveny pracovat.

Osoby

12

Kapacita nových nebo modernizovaných zdravotnických zařízení

Pilíř 4

Pilíř 5

Maximální roční počet osob, které mohou využít nové nebo modernizované zdravotnické zařízení díky podpoře prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje alespoň jednou během jednoho roku.

Modernizace nezahrnuje energetickou renovaci nebo údržbu a opravy. Mezi zdravotnická zařízení patří nemocnice, kliniky, střediska ambulantní péče, střediska specializované péče atd.

Osoby/rok

13

Kapacita tříd v nových nebo modernizovaných zařízeních péče o děti a vzdělávacích zařízeních

Pilíř 4

Pilíř 6

►C1  Kapacita tříd z hlediska maximálního počtu míst v nových nebo modernizovaných zařízeních předškolního vzdělávání a péče a vzdělávacích zařízeních (ISCED 0–8) díky podpoře prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje. ◄ Kapacita tříd se vypočítá v souladu s vnitrostátními právními předpisy, nezahrnuje však učitele, rodiče, pomocný personál ani jiné osoby, které mohou zařízení rovněž využívat.

Zařízeními předškolního vzdělávání a péče, jako jsou jesle a školky, se rozumí zařízení určená pro děti od narození do začátku základního vzdělávání (ISCED 0). ►C1  Mezi vzdělávací zařízení patří školy (ISCED 1–3, ISCED 4) a vysoké školy (ISCED 5–8). ◄ Ukazatel se vztahuje na zařízení péče o děti nebo vzdělávací zařízení, která jsou nově vybudována nebo modernizována (například za účelem zlepšení hygienických a bezpečnostních norem), a modernizace nezahrnuje energetickou renovaci nebo údržbu a opravy.

Osoby

14

Počet mladých lidí ve věku 15–29 let, kteří obdrželi podporu

Pilíř 6

Počet účastníků ve věku 15–29 let v době obdržení peněžní nebo věcné podpory prostřednictvím opatření v rámci tohoto nástroje.

Ukazatel je členěn podle pohlaví (17).

Osoby

(1)   

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2010/31/EU ze dne 19. května 2010 o energetické náročnosti budov (Úř. věst. L 153, 18.6.2010, s. 13) ve znění směrnice (EU) 2018/844 (Úř. věst. L 156, 19.6.2018, s. 75).

(2)   

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/27/EU ze dne 25. října 2012 o energetické účinnosti, o změně směrnic 2009/125/ES a 2010/30/EU a o zrušení směrnic 2004/8/ES a 2006/32/ES (Úř. věst. L 315, 14.11.2012, s. 1).

(3)   

„Maximální činný výkon, který lze nepřetržitě dodávat při plném provozu všech zařízení při výstupu do sítě (tj. po odběru napájecích zdrojů pro pomocná zařízení stanice a umožnění ztrát v těch transformátorech, které jsou považovány za nedílnou součást stanice).“

(4)   

Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/2001 ze dne 11. prosince 2018 o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů (Úř. věst. L 328, 21.12.2018, s. 82).

(5)   

Konkrétně článek 29 směrnice 2018/2001, který stanoví kritéria udržitelnosti a úspor emisí skleníkových plynů pro biopaliva, biokapaliny a paliva z biomasy.

(6)   

Čl. 2 odst. 2 evropského kodexu pro elektronické komunikace (EECC) v současné době vymezuje pojem „síť s velmi vysokou kapacitou“ takto: „Sítí s velmi vysokou kapacitou se rozumí buď síť elektronických komunikací, která zcela sestává z optických prvků přinejmenším do rozvodného bodu v obslužném místě, nebo síť elektronických komunikací, která je schopna za obvyklých podmínek v době špičky dosahovat podobné výkonnosti, pokud jde o dostupnou šířku pásma pro downlink a uplink, odolnost, parametry související s chybovostí a latenci a její kolísání.“

(7)   

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Glossary:Dwelling

(8)   

Muži, ženy, nebinární. V řadě členských států existují právní předpisy či praxe uznávající, že jednotlivec nemusí spadat do žádné z těchto dvou kategorií nebo si nepřeje být s nimi spojován. Pro tyto členské státy se tyto osoby vykazují jako „nebinární“.

(9)   

Úř. věst. L 124, 20.5.2003, s. 36.

(10)   

V souladu s přílohou VII nařízení o Nástroji pro oživení a odolnost, která uvádí digitální označování v rámci tohoto nástroje, je třeba školení v oblasti digitálních dovedností chápat ve smyslu oblasti intervence 108 (Podpora rozvoje digitálních dovedností), v níž se uvádí: „Týká se digitálních dovedností na všech úrovních a zahrnuje: úzce specializované vzdělávací programy pro odborníky na digitální technologie (tj. programy zaměřené na technologie); školení učitelů, vytváření digitálního obsahu pro vzdělávací účely a relevantní organizační kapacity. Zahrnuje rovněž opatření a programy zaměřené na zlepšování základních digitálních dovedností.“

(11)   

Muži, ženy, nebinární. V řadě členských států existují právní předpisy či praxe uznávající, že jednotlivec nemusí spadat do žádné z těchto dvou kategorií nebo si nepřeje být s nimi spojován. Pro tyto členské státy se tyto osoby vykazují jako „nebinární“.

(12)   

0–17, 18–29, 30–54, 55 a více.

(13)   

Nezaměstnaní jsou osoby, které jsou obvykle bez práce, jsou připraveny pracovat a práci aktivně hledají. Osoby považované v souladu s vnitrostátními definicemi za registrované nezaměstnané jsou zde zahrnuty vždy, i když nesplňují všechna tři tato kritéria. Zdroj: Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a sociální začleňování, statistiky politiky trhu práce – metodika 2018, § 18.

(14)   

Neaktivní jsou osoby, které v současné době nejsou součástí pracovních sil (ve smyslu, že v souladu s uvedenými definicemi nejsou zaměstnané nebo jsou nezaměstnané). Zdroj: Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a sociální začleňování, statistiky politiky trhu práce – metodika 2018, § 20.

(15)   

Muži, ženy, nebinární. V řadě členských států existují právní předpisy či praxe uznávající, že jednotlivec nemusí spadat do žádné z těchto dvou kategorií nebo si nepřeje být s nimi spojován. Pro tyto členské státy se tyto osoby vykazují jako „nebinární“.

(16)   

0–17, 18–29, 30–54, 55 a více.

(17)   

Muži, ženy, nebinární. V řadě členských států existují právní předpisy či praxe uznávající, že jednotlivec nemusí spadat do žádné z těchto dvou kategorií nebo si nepřeje být s nimi spojován. Pro tyto členské státy se tyto osoby vykazují jako „nebinární“.



( 1 ) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2021/2105 ze dne 28. září 2021, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/241, kterým se zřizuje Nástroj pro oživení a odolnost, vymezením metodiky pro vykazování sociálních výdajů (viz strana 79 v tomto čísle Úředního věstníku).

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU