(EU) 2019/1916Prováděcí Nařízení Komise (EU) 2019/1916 ze dne 15. listopadu 2019, kterým se stanoví podrobná ustanovení týkající se používání zadních aerodynamických zařízení podle směrnice Rady 96/53/ES

Publikováno: Úř. věst. L 297, 18.11.2019, s. 3-4 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 15. listopadu 2019 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 8. prosince 2019 Nabývá účinnosti: 8. prosince 2019
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 4. března 2020

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/1916

ze dne 15. listopadu 2019,

kterým se stanoví podrobná ustanovení týkající se používání zadních aerodynamických zařízení podle směrnice Rady 96/53/ES

(Úř. věst. L 297 18.11.2019, s. 3)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  Č.

Strana

Datum

►M1

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2020/349 ze dne 2. března 2020,

  L 63

1

3.3.2020




▼B

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/1916

ze dne 15. listopadu 2019,

kterým se stanoví podrobná ustanovení týkající se používání zadních aerodynamických zařízení podle směrnice Rady 96/53/ES



Článek 1

Předmět

Toto nařízení stanoví podrobná pravidla pro používání zadních aerodynamických zařízení na vozidlech a soupravách vozidel v souladu se směrnicí 96/53/ES.

Článek 2

Definice

Pro účely tohoto nařízení:

a) 

„zařízeními“ se rozumí aerodynamická zařízení namontovaná na zadní části vozidel nebo souprav vozidel;

b) 

„polohou při použití“ se rozumí poloha zařízení v pracovní poloze snižující aerodynamický odpor;

c) 

„uzavřenou polohou“ se rozumí poloha zařízení ve sklopené nebo zasunuté poloze, která je bezpečně zajištěna.

Článek 3

Provozní podmínky

▼M1

1.  Členské státy mohou zakázat provoz vozidel nebo souprav vozidel vybavených zařízeními v poloze při použití s ohledem na zvláštní charakteristiky městských nebo meziměstských oblastí, v nichž je nejvyšší povolená rychlost 50 km/h nebo nižší a v nichž je pravděpodobná přítomnost zranitelných účastníků silničního provozu.

▼B

2.  Zařízení musí být v uzavřené poloze v situacích nebo oblastech vyžadujících zvláštní pozornost nebo obezřetnost. K tomu může dojít:

a) 

při manévrování, couvání nebo parkování vozidla;

b) 

když je vozidlo zaparkováno;

c) 

při nakládání nebo vykládání zboží.

3.  Používání zařízení v rámci operací intermodální přepravy podléhá těmto požadavkům:

a) 

při přípravě na intermodální přepravu a během ní musí být zařízení v uzavřené poloze;

b) 

zařízení nesmí vyčnívat více než 25 mm na každé straně vozidla a celková šířka vozidla včetně zařízení nesmí přesáhnout 2 600 mm.

4.  Vadná, nebezpečná nebo špatně fungující zařízení musí být udržována v uzavřené poloze, nebo, je-li to možné, musí být okamžitě odstraněna.

5.  Odchylně od odstavce 2 a odst. 3 písm. a) se nevyžaduje, aby zařízení byla v uzavřené poloze, pokud v souladu s částí B bodem 1.3.1.1.3, částí C bodem 1.3.1.1.3 a částí D bodem 1.4.1.1.3 přílohy I nařízení (EU) č. 1230/2012 nemusí být zasouvatelná nebo sklopitelná, jsou-li za všech podmínek splněny požadavky na maximální rozměry.

Článek 4

Vstup v platnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU