(EU) 2018/956Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/956 ze dne 28. června 2018 o sledování a vykazování emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 173, 9.7.2018, s. 1-15 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 28. června 2018 | Autor předpisu: | Evropský parlament; Rada Evropské unie |
Platnost od: | 29. července 2018 | Nabývá účinnosti: | 29. července 2018 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2018/956 ze dne 28. června 2018 o sledování a vykazování emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel (Úř. věst. L 173 9.7.2018, s. 1) |
Ve znění:
|
|
Úřední věstník |
||
Č. |
Strana |
Datum |
||
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2019/888 ze dne 13. března 2019, |
L 142 |
43 |
29.5.2019 |
|
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2019/1242 ze dne 20. června 2019, |
L 198 |
202 |
25.7.2019 |
|
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2020/1589 ze dne 22. července 2020, |
L 360 |
4 |
30.10.2020 |
|
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2021/1429 ze dne 31. května 2021, |
L 309 |
1 |
2.9.2021 |
|
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2022/247 ze dne 14. prosince 2021, |
L 41 |
11 |
22.2.2022 |
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2018/956
ze dne 28. června 2018
o sledování a vykazování emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel
(Text s významem pro EHP)
Článek 1
Předmět
Toto nařízení stanoví požadavky na sledování a vykazování emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel registrovaných v Unii.
Článek 2
Oblast působnosti
Toto nařízení se vztahuje na sledování a vykazování údajů o nových těžkých vozidlech členskými státy a výrobci těžkých vozidel.
Použije se na tyto kategorie vozidel:
vozidla kategorií M1, M2, N1 a N2 s referenční hmotností přesahující 2 610 kg, která nespadají do oblasti působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 ( 1 ), a všechna vozidla kategorií M3 a N3;
vozidla kategorií O3 a O4.
Pro účely tohoto nařízení se na tato vozidla odkazuje jako na těžká vozidla.
Článek 3
Definice
Pro účely tohoto nařízení se použijí definice stanovené ve směrnici Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES ( 2 ), nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1242 ( 3 ).
Článek 4
Sledování a vykazování členskými státy
Do 30. září každého roku počínaje rokem 2020 příslušné orgány členských států tyto údaje za předchozí vykazované období od 1. července do 30. června vykáží Komisi v souladu s postupem vykazování stanoveným v příloze II.
Pokud jde o rok 2019, údaje vykázané do 30. září 2020 zahrnují údaje sledované v období od 1. ledna 2019 do 30. června 2020.
Údaje týkající se nových těžkých vozidel, která byla původně registrována mimo Unii, jsou sledovány a vykazovány jen v případě, že tato registrace byla provedena méně než tři měsíce před registrací v Unii.
Článek 5
Sledování a vykazování výrobci
Do 30. září každého roku od počátečních roků uvedených v části B bodě 1 přílohy I výrobci těžkých vozidel tyto údaje u každého nového těžkého vozidla s datem simulace spadajícím do předchozího vykazovaného období od 1. července do 30. června vykáží Komisi v souladu s postupem vykazování stanoveným v příloze II.
Pokud jde o rok 2019, výrobci vykáží údaje u každého nového těžkého vozidla s datem simulace spadajícím do období od 1. ledna 2019 do 30. června 2020.
Datem simulace je datum vykazované v souladu s údajovou položkou 71 v části B bodě 2 přílohy I.
Článek 6
Centrální registr údajů o těžkých vozidlech
Registr je veřejně přístupný s výjimkou údajové položky a) uvedené v části A přílohy I a údajových položek 1, 24, 25, 32, 33, 39 a 40 uvedených v části B bodě 2 přílohy I. Pokud jde o údajovou položku 23 uvedenou v části B bodě 2 přílohy I, hodnota se veřejně zpřístupní v podobě rozmezí, jak je vymezeno v části C přílohy I.
Článek 7
Sledování výsledků silničních ověřovacích zkoušek
Článek 8
Kvalita údajů
Článek 9
Správní pokuty
Komise může uložit správní pokutu v kterémkoli z těchto případů:
pokud zjistí, že se údaje vykázané výrobcem podle článku 5 tohoto nařízení odchylují od údajů vyplývajících ze souboru záznamů výrobce nebo certifikátu schválení typu motoru vydaného v rámci nařízení (ES) č. 595/2009 a tato odchylka je úmyslná nebo je důsledkem hrubé nedbalosti;
pokud nejsou údaje předloženy ve lhůtě podle čl. 5 odst. 1 a opoždění nelze řádně odůvodnit.
Pro účely ověření údajů uvedených v písmeni a) vede Komise konzultace s příslušnými schvalovacími orgány.
Správní pokuty musí být účinné, přiměřené a odrazující a nepřesáhnou částku 30 000 EUR za těžké vozidlo, jehož se odchylné nebo opožděné údaje podle písmen a) a b) týkají.
Akty v přenesené pravomoci uvedené v odstavci 2 se řídí těmito zásadami:
postup zavedený Komisí respektuje právo na řádnou správu, a zejména právo být vyslechnut a právo na přístup ke spisu, jakož i oprávněné zájmy důvěrnosti a obchodního tajemství;
při výpočtu odpovídající správní pokuty se Komise řídí zásadami účinnosti, přiměřenosti a odrazujícího účinku a v relevantních případech současně přihlíží k závažnosti a důsledkům odchýlení nebo opoždění, počtu těžkých vozidel, jichž se odchylné nebo opožděné údaje týkají, jednání výrobce v dobré víře, míře pečlivosti a spolupráce výrobce a opakovanosti, četnosti či délce trvání odchýlení nebo opoždění, jakož i k předchozím sankcím uloženým témuž výrobci;
správní pokuty se vybírají bez zbytečného prodlení stanovením lhůt pro úhradu, případně včetně možnosti rozdělit úhradu do několika splátek a etap.
Článek 10
Zpráva
Článek 11
Změny příloh
Komisi je svěřena pravomoc přijímat akty v přenesené pravomoci v souladu s článkem 13 měnící přílohy za účelem:
aktualizace nebo úpravy požadavků na údaje uvedených v částech A a B přílohy I, je-li to považováno za nezbytné pro poskytnutí důkladné analýzy v souladu s článkem 10;
doplnění počátečních roků v části B bodě 1 přílohy I;
aktualizace nebo změny rozmezí stanovených v části C přílohy I s cílem zohlednit změny v konstrukci těžkých vozidel a zajistit, aby rozmezí zůstala relevantní pro informační účely a pro účely porovnatelnosti;
úpravy postupu sledování a vykazování stanoveného v příloze II, s ohledem na zkušenosti získané při uplatňování tohoto nařízení.
Článek 12
Postup projednávání ve výboru
Článek 13
Výkon přenesené pravomoci
Článek 14
Vstup v platnost
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
PŘÍLOHA I
Pravidla o sledovaných a vykazovaných údajích
ČÁST A: ÚDAJE, KTERÉ SLEDUJÍ A VYKAZUJÍ ČLENSKÉ STÁTY:
identifikační číslo vozidla u všech nových těžkých vozidel podle čl. 2 druhého pododstavce písm. a) a b), která jsou registrována na území daného členského státu;
jméno nebo název výrobce;
značka (obchodní název výrobce);
u vozidel registrovaných do 31. prosince 2019, je-li k dispozici, a u vozidel registrovaných od 1. ledna 2020 ve všech případech kód karoserie, jak je uveden v bodě 38 prohlášení o shodě, v relevantních případech včetně doplňujících číselných znaků uvedených v dodatku 2 k příloze II směrnice 2007/46/ES;
v případě těžkých vozidel podle čl. 2 druhého pododstavce písm. a) informace o hnací jednotce upřesněné v položkách 23, 23.1 a 26 prohlášení o shodě;
u vozidel registrovaných od 1. ledna 2020 maximální rychlost vozidla, jak je uvedena v bodě 29 prohlášení o shodě;
u vozidel registrovaných do 30. června 2021, je-li k dispozici, a u vozidel registrovaných od 1. července 2021 ve všech případech stupeň dokončení, jak je uveden ve vybraném vzoru prohlášení o shodě, v souladu s bodem 2 přílohy IX směrnice 2007/46/ES;
kategorie vozidla, jak je uvedena v položce 0.4 prohlášení o shodě;
u vozidel registrovaných do 31. prosince 2020, je-li k dispozici, a u vozidel registrovaných od 1. ledna 2021 ve všech případech počet náprav, jak je uveden v položce 1 prohlášení o shodě;
maximální technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla, jak je uvedena v položce 16.1 prohlášení o shodě;
u vozidel registrovaných do 31. prosince 2021, je-li k dispozici, a u vozidel registrovaných od 1. ledna 2022 ve všech případech otisk kryptografického klíče souboru záznamů výrobce, jak je uveden v položce 49.1 prohlášení o shodě; u vozidel registrovaných do 30. června 2025 mohou členské státy oznámit pouze prvních osm znaků kryptografického klíče;
u vozidel registrovaných do 30. června 2021, jsou-li k dispozici, a u vozidel registrovaných od 1. července 2021 ve všech případech specifické emise CO2, jak jsou uvedeny v položce 49.5 prohlášení o shodě;
u vozidel registrovaných do 30. června 2021, je-li k dispozici, a u vozidel registrovaných od 1. července 2021 ve všech případech průměrná hodnota zatížení, jak je uvedena v položce 49.6 prohlášení o shodě;
datum registrace;
u vozidel zvláštního určení registrovaných do 30. června 2021, je-li k dispozici, a u vozidel zvláštního určení registrovaných od 1. července 2021 ve všech případech jejich označení, jak je uvedeno v bodě 51 prohlášení o shodě;
u vozidel registrovaných od 1. července 2021 počet hnacích náprav, jak je uveden v položce 3 prohlášení o shodě.
ČÁST B: ÚDAJE, KTERÉ SLEDUJÍ A VYKAZUJÍ VÝROBCI TĚŽKÝCH VOZIDEL
1. Rok, od nějž platí povinnost sledovat a vykazovat údaje pro kategorie těžkých vozidel uvedené v čl. 2 druhém pododstavci písm. a) a b):
Kategorie těžkých vozidel |
Skupina vozidel pro těžká vozidla v kategorii (jak je uvedena v příloze I nařízení (EU) 2017/2400) |
Počáteční rok sledování |
Počáteční rok vykazování |
N1 |
— |
— |
— |
N2 |
1 a 2 |
2020 |
2021 |
N3 |
3 |
2020 |
2021 |
4, 5, 9 a 10 |
2019 |
2020 |
|
11, 12 a 16 |
2020 |
2021 |
|
M1 |
— |
— |
— |
M2 |
— |
— |
— |
M3 |
— |
— |
— |
O3 |
— |
— |
— |
O4 |
— |
— |
— |
2. Údaje, které mají být sledovány a vykazovány:
Číslo |
Parametry sledování |
Zdroj: část I přílohy IV nařízení (EU) 2017/2400, není-li uvedeno jinak |
Popis |
1 |
Identifikační číslo vozidla (VIN) |
1.1.3 |
Identifikace vozidla a jeho konstrukčních částí |
2 |
Certifikační číslo motoru |
1.2.2 |
|
3 |
Číslo osvědčení CdxA (1) (v příslušných případech) |
1.8.3 |
|
4 |
Certifikační číslo převodovky |
1.3.2 |
|
5 |
Certifikační číslo náprav |
1.7.2 |
Specifikace nápravy |
6 |
Certifikační číslo pneumatik, náprava 1 |
1.9.2 |
Identifikace vozidla a jeho konstrukčních částí |
7 |
Certifikační číslo pneumatik, náprava 2 |
1.9.6 |
|
8 |
Certifikační číslo pneumatik, náprava 3 |
1.9.10 |
|
9 |
Certifikační číslo pneumatik, náprava 4 |
1.9.14 |
|
10 |
Kategorie vozidla (N1, N2, N3, M1, M2, M3) |
1.1.4 |
Klasifikace vozidla |
11 |
Uspořádání náprav |
1.1.5 |
|
12 |
Maximální celková hmotnost vozidla (t) |
1.1.6 |
|
13 |
Skupina vozidel |
1.1.7 |
|
14 |
Jméno nebo název a adresa výrobce |
1.1.1 |
Specifikace vozidla a podvozku |
15 |
Značka (obchodní název výrobce) |
— |
Specifikace vozidla |
16 |
Korigovaná pohotovostní hmotnost vozidla (kg) |
1.1.8 |
|
17 |
Jmenovitý výkon motoru (kW) |
1.2.3 |
Hlavní specifikace motoru |
18 |
Volnoběžné otáčky motoru (1/min) |
1.2.4 |
|
19 |
Jmenovité otáčky motoru (1/min) |
1.2.5 |
|
20 |
Zdvihový objem motoru (ltr) |
1.2.6 |
|
21 |
Typ paliva (motorová nafta CI/CNG PI/LNG PI …) |
1.2.7 |
Specifikace motoru |
22 |
Certifikační možnost použitá k vytvoření CdxA (standardní hodnoty/měření) |
1.8.2 |
Aerodynamika |
23 |
Hodnota CdxA (hodnota odporu vzduchu) |
1.8.4 |
|
24 |
Název a adresa výrobce převodovky |
Položka 0.4 vzoru certifikátu konstrukční části, samostatného technického celku nebo systému v dodatku 1 k příloze VI nařízení (EU) 2017/2400 |
Hlavní specifikace převodovky |
25 |
Značka (obchodní název výrobce převodovky) |
Položka 0.1 vzoru certifikátu konstrukční části, samostatného technického celku nebo systému v dodatku 1 k příloze VI nařízení (EU) 2017/2400 |
|
26 |
Certifikační možnost použitá pro vytvoření map ztrát na základě simulačního nástroje (metoda 1/metoda 2/metoda 3/standardní hodnoty) |
1.3.3 |
|
27 |
1.3.4 |
||
28 |
Počet rychlostních stupňů |
1.3.5 |
|
29 |
Koncový ozubený převod převodového poměru |
1.3.6 |
|
30 |
Typ odlehčovací brzdy |
1.3.7 |
|
31 |
Pohon pomocných a přídavných agregátů (ano/ne) |
1.3.8 |
|
32 |
Název a adresa výrobce nápravy |
Položka 0.4 vzoru certifikátu konstrukční části, samostatného technického celku nebo systému v dodatku 1 k příloze VII nařízení (EU) 2017/2400 |
Hlavní specifikace nápravy |
33 |
Značka (obchodní název výrobce nápravy) |
Položka 0.1 vzoru certifikátu konstrukční části, samostatného technického celku nebo systému v dodatku 1 k příloze VII nařízení (EU) 2017/2400 |
|
34 |
Certifikační možnost použitá pro vytvoření mapy ztrát na základě simulačního nástroje (standardní hodnoty/měření) |
1.7.3 |
|
35 |
Typ nápravy (např. standardní jednoduchá poháněná náprava) |
1.7.4 |
|
36 |
Stálý převod rozvodovky |
1.7.5 |
|
37 |
Certifikační možnost použitá pro vytvoření mapy ztrát na základě simulačního nástroje (standardní hodnoty/měření) |
1.6.3 |
Specifikace úhlového převodu |
38 |
Poměr úhlového převodu |
1.6.4 |
|
39 |
Název a adresa výrobce pneumatik |
Položka 1 vzoru certifikátu konstrukční části, samostatného technického celku nebo systému v dodatku 1 k příloze X nařízení (EU) 2017/2400 |
Hlavní specifikace pneumatik |
40 |
Značka (obchodní název výrobce pneumatik) |
Položka 3 vzoru certifikátu konstrukční části, samostatného technického celku nebo systému v dodatku 1 k příloze X nařízení (EU) 2017/2400 |
|
41 |
Rozměr pneumatik, náprava 1 |
1.9.1 |
|
42 |
Specifický součinitel valivého odporu (RRC) všech pneumatik na nápravě 1 |
1.9.3 |
|
43 |
Rozměr pneumatik náprava 2 |
1.9.4 |
|
44 |
Dvojitá náprava (ano/ne) náprava 2 |
1.9.5 |
|
45 |
Specifický součinitel valivého odporu (RRC) všech pneumatik na nápravě 2 |
1.9.7 |
|
46 |
Rozměr pneumatik náprava 3 |
1.9.8 |
|
47 |
Dvojitá náprava (ano/ne) náprava 3 |
1.9.9 |
|
48 |
Specifický součinitel valivého odporu (RRC) všech pneumatik na nápravě 3 |
1.9.11 |
|
49 |
Rozměr pneumatik náprava 4 |
1.9.12 |
|
50 |
Dvojitá náprava (ano/ne) náprava 4 |
1.9.13 |
|
51 |
Specifický součinitel valivého odporu (RRC) všech pneumatik na nápravě 4 |
1.9.15 |
|
52 |
Technologie ventilátoru chlazení motoru |
1.10.1 |
Hlavní specifikace přídavných zařízení |
53 |
Technologie čerpadla posilovače řízení |
1.10.2 |
|
54 |
Technologie elektrického systému |
1.10.3 |
|
55 |
Technologie pneumatického systému |
1.10.4 |
|
56 |
Profil určení (dálková, dálková (EMS (7)), regionální, regionální (EMS), městská, obecní, stavebnictví) |
2.1.1 |
Simulační parametry (pro každou kombinaci profil určení/náklad/palivo) |
57 |
Zatížení (podle definice v simulačním nástroji) (kg) |
2.1.2 |
|
58 |
Typ paliva (motorová nafta/benzin/LPG/CNG/...) |
2.1.3 |
|
59 |
Celková hmotnost vozidla v simulaci (kg) |
2.1.4 |
|
60 |
Průměrná rychlost (km/h) |
2.2.1 |
Jízdní výkon vozidla (pro každou kombinaci profil určení/náklad/palivo) |
61 |
Minimální okamžitá rychlost (km/h) |
2.2.2 |
|
62 |
Maximální okamžitá rychlost (km/h) |
2.2.3 |
|
63 |
Maximální zpomalení (m/s2) |
2.2.4 |
|
64 |
Maximální zrychlení (m/s2) |
2.2.5 |
|
65 |
Podíl plného zatížení na celkové době jízdy |
2.2.6 |
|
66 |
Celkový počet rychlostních stupňů |
2.2.7 |
|
67 |
Celková ujetá vzdálenost (km) |
2.2.8 |
|
68 |
Emise CO2 (vyjádřené v g/km, g/t-km, g/p-km, g/m3-km) |
2.3.13–2.3.16 |
Emise CO2 a spotřeba paliva (pro každou kombinaci profil určení/náklad/palivo) |
69 |
Spotřeba paliva (vyjádřená v g/km, g/t-km, g/p-km, g/m3-km, l/100 km, l/t-km, l/p-km, l/m3-km, MJ/km, MJ/t-km, MJ/p-km, MJ/m3-km) |
2.3.1–2.3.12 |
|
70 |
Verze simulačního nástroje (X.X.X.) |
3.1.1 |
Software a uživatelské informace |
71 |
Datum a čas simulace |
3.1.2 |
|
72 |
Číslo licence pro provozování simulačního nástroje |
— |
|
73 |
Kryptografický klíč souboru záznamů výrobce |
3.1.4 |
Informace o softwaru |
74 |
Pokročilé technologie pro snížení CO2 |
— |
Technologie vozidla pro snížení CO2 |
75 |
Hmotnostní emise CO2 motoru v průběhu zkoušky WHTC (8) (g/kWh) |
Bod 1.4.2 doplňku k dodatku 5 nebo bod 1.4.2 doplňku k dodatku 7 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011, podle toho, které ustanovení je použitelné |
Emise CO2 motoru a měrná spotřeba paliva |
76 |
Spotřeba paliva motoru v průběhu zkoušky WHTC (g/kWh) |
Bod 1.4.2 doplňku k dodatku 5 nebo bod 1.4.2 doplňku k dodatku 7 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011, podle toho, které ustanovení je použitelné |
|
77 |
Hmotnostní emise CO2 motoru v průběhu zkoušky WHSC (9) (g/kWh) |
Bod 1.4.1 doplňku k dodatku 5 nebo bod 1.4.1 doplňku k dodatku 7 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011, podle toho, které ustanovení je použitelné |
|
78 |
Měrná spotřeba paliva motoru v průběhu zkoušky WHSC (g/kWh) |
Bod 1.4.1 doplňku k dodatku 5 nebo bod 1.4.1 doplňku k dodatku 7 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011, podle toho, které ustanovení je použitelné |
|
79 |
Model vozidla |
1.1.2 |
Specifikace vozidla |
80 |
Účelové vozidlo (ano/ne) |
1.1.9 |
|
81 |
Těžké vozidlo s nulovými emisemi (ano/ne) |
1.1.10 |
|
82 |
Těžké vozidlo s hybridním elektrickým pohonem (ano/ne) |
1.1.11 |
|
83 |
Dvoupalivové (dual-fuel) vozidlo (ano/ne) |
1.1.12 |
|
84 |
Kabina s lůžky (ano/ne) |
1.11.13 |
|
85 |
Model motoru (10) |
1.2.1 |
Specifikace motoru |
86 |
Model převodovky (10) |
1.3.1 |
Specifikace převodovky |
87 |
Model odlehčovací brzdy (10) |
1.4.1 |
Specifikace odlehčovací brzdy |
88 |
Certifikační číslo odlehčovací brzdy |
1.4.2 |
|
89 |
Certifikační možnost použitá pro vytvoření mapy ztrát (standardní hodnoty/měření) |
1.4.3 |
|
90 |
Model měniče točivého momentu (10) |
1.5.1 |
Specifikace měniče točivého momentu |
91 |
Certifikační číslo měniče točivého momentu |
1.5.2 |
|
92 |
Certifikační možnost použitá pro vytvoření mapy ztrát (standardní hodnoty/měření) |
1.5.3 |
|
93 |
Model úhlového převodu (10) |
1.6.1 |
Specifikace úhlového převodu |
94 |
Certifikační číslo úhlového převodu |
1.6.2 |
|
95 |
Model nápravy (10) |
1.7.1 |
Specifikace nápravy |
96 |
Model odporu vzduchu (10) |
1.8.1 |
Aerodynamika |
97 |
Systém stop-start během zastavení vozidla (ano/ne) |
1.12.1 |
Pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS) |
98 |
Systém eco-roll bez systému stop-start (ano/ne) |
1.12.2 |
|
99 |
Systém eco-roll se systémem stop-start (ano/ne) |
1.12.3 |
|
100 |
Prediktivní tempomat (ano/ne) |
1.12.4 |
|
101 |
U vozidel s datem simulace od 1. července 2020 číslo schválení typu motoru |
Bod 1.2.1 doplňku k dodatku 5,6 nebo 7 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011 podle toho, co je použitelné |
Specifikace motoru |
102 |
U vozidel s datem simulace od 1. července 2021 soubor ve formátu CSV („comma separated values“); tento soubor s příponou „.vsum“ nese stejný název jako příslušný pracovní soubor a obsahuje souhrnné výsledky jednotlivých simulovaných profilů určení a stavů užitečného zatížení (10) |
Soubor generovaný simulačním nástrojem uvedeným v čl. 5 odst. 1 písm. a) nařízení (EU) 2017/2400 v jeho verzi grafického uživatelského rozhraní (GUI) |
Datový soubor „sum exec data file“ |
(1)
Odpor vzduchu.
(2)
Synchronizovaná manuální převodovka.
(3)
Automatizovaná manuální převodovka nebo automatická mechanická převodovka.
(4)
Automatická převodovka s řazením při zatížení,
(5)
„Případem S“ se rozumí sériové uspořádání měniče točivého momentu a připojených mechanických součástí převodovky.
(6)
„Případem P“ se rozumí paralelní uspořádání měniče točivého momentu a připojených mechanických součástí převodovky (např. montáže rozdělovačů výkonu).
(7)
Evropský modulární systém (EMS) v souladu se směrnicí Rady 96/53/ES ze dne 25. července 1996, kterou se pro určitá silniční vozidla provozovaná v rámci Společenství stanoví maximální přípustné rozměry pro vnitrostátní a mezinárodní provoz a maximální přípustné hmotnosti pro mezinárodní provoz (Úř. věst. L 235, 17.9.1996, s. 59).
(8)
Celosvětově harmonizovaný neustálený jízdní cyklus.
(9)
Celosvětově harmonizovaný ustálený jízdní cyklus. |
ČÁST C: ROZMEZÍ HODNOT ODPORU VZDUCHU (CDXA) PRO ÚČELY ZVEŘEJNĚNÍ PODLE ČLÁNKU 6
Pro účely veřejného zpřístupnění hodnoty CdxA uvedené v údajové položce 23 v souladu s článkem 6 použije Komise rozmezí vymezená v následující tabulce obsahující odpovídající rozmezí pro každou hodnotu CdxA:
Rozmezí |
Hodnota CdxA [m2] |
|
Min CdxA (CdxA ≥ min CdxA) |
Max CdxA (CdxA < max CdxA) |
|
A1 |
0,00 |
3,00 |
A2 |
3,00 |
3,15 |
A3 |
3,15 |
3,31 |
A4 |
3,31 |
3,48 |
A5 |
3,48 |
3,65 |
A6 |
3,65 |
3,83 |
A7 |
3,83 |
4,02 |
A8 |
4,02 |
4,22 |
A9 |
4,22 |
4,43 |
A10 |
4,43 |
4,65 |
A11 |
4,65 |
4,88 |
A12 |
4,88 |
5,12 |
A13 |
5,12 |
5,38 |
A14 |
5,38 |
5,65 |
A15 |
5,65 |
5,93 |
A16 |
5,93 |
6,23 |
A17 |
6,23 |
6,54 |
A18 |
6,54 |
6,87 |
A19 |
6,87 |
7,21 |
A20 |
7,21 |
7,57 |
A21 |
7,57 |
7,95 |
A22 |
7,95 |
8,35 |
A23 |
8,35 |
8,77 |
A24 |
8,77 |
9,21 |
PŘÍLOHA II
Vykazování a správa údajů
1. VYKAZOVÁNÍ ČLENSKÝMI STÁTY
1.1. Údaje uvedené v části A přílohy I předává v souladu s článkem 4 kontaktní místo příslušného orgánu elektronickým přenosem údajů Evropské agentuře pro životní prostředí (dále jen „agentura“).
Kontaktní místo uvědomí Komisi a agenturu při přenosu údajů e-mailem na následující adresy:
a
2. VYKAZOVÁNÍ VÝROBCI
2.1. Výrobci sdělí Komisi neprodleně a nejpozději 31. prosince 2018 tyto informace:
jméno nebo název výrobce uvedený v prohlášení o shodě nebo v certifikátu o jednotlivém schválení;
světový kód výrobce (kód WMI) definovaný v nařízení Komise (EU) č. 19/2011 ( 5 ), který se má použít v identifikačním čísle vozidla u nových těžkých vozidel, jež mají být uvedena na trh;
kontaktní místo, které odpovídá za předávání údajů agentuře.
Oznámí neprodleně Komisi veškeré změny týkající se těchto informací.
Oznámení se posílají na adresy uvedené v bodě 1.1.
2.2. Noví výrobci vstupující na trh sdělí Komisi neprodleně informace uvedené v bodě 2.1.
2.3. Údaje uvedené v části B bodě 2 přílohy I zašle kontaktní místo výrobce v souladu s čl. 5 odst. 1 elektronickým přenosem údajů agentuře.
Kontaktní místo informuje Komisi a agenturu při přenosu údajů e-mailem zaslaným na adresy uvedené v bodě 1.1.
3. ZPRACOVÁNÍ ÚDAJŮ
3.1. Agentura zpracovává údaje zaslané v souladu s body 1.1 a 2.3 a zaznamenává zpracované údaje do registru.
3.2. Údaje týkající se těžkých vozidel registrovaných v předchozím vykazovaném období a zaznamenané v registru se zveřejní do 30. dubna každého roku počínaje rokem 2021, s výjimkou údajů uvedených v čl. 6 odst. 1.
3.3. Zjistí-li příslušný orgán nebo výrobce chyby v předložených údajích, neprodleně o nich informují Komisi a agenturu tak, že odešlou zprávu s oznámením o chybě agentuře a e-maily na adresy uvedené v bodě 1.1.
3.4. Za podpory agentury ověří Komise oznámené chyby a údaje v registru v příslušných případech opraví.
3.5. Za podpory agentury zpřístupní Komise včas před uplynutím lhůty pro předání elektronické formáty pro přenos údajů podle bodů 1.1. a 2.3.
( 1 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 ze dne 20. června 2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla (Úř. věst. L 171, 29.6.2007, s. 1).
( 2 ) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES ze dne 5. září 2007, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla (rámcová směrnice) (Úř. věst. L 263, 9.10.2007, s. 1).
( 3 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1242 ze dne 20. června 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nová těžká vozidla a kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 a (EU) 2018/956 a směrnice Rady 96/53/ES (Úř. věst. L 198, 25.7.2019, s. 202).
( 4 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 525/2013 ze dne 21. května 2013 o mechanismu monitorování a vykazování emisí skleníkových plynů a podávání dalších informací na úrovni členských států a Unie vztahujících se ke změně klimatu a o zrušení rozhodnutí č. 280/2004/ES (Úř. věst. L 165, 18.6.2013, s. 13).
( 5 ) Nařízení Komise (EU) č. 19/2011 ze dne 11. ledna 2011, které se týká požadavků pro schvalování typu týkajících se povinných štítků výrobce a identifikačních čísel motorových vozidel a jejich přípojných vozidel a kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009 o požadavcích pro schvalování typu motorových vozidel, jejich přípojných vozidel a systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla z hlediska obecné bezpečnosti (Úř. věst. L 8, 12.1.2011, s. 1).