(EU) 2017/1926Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/1926 ze dne 31. května 2017, kterým se doplňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2010/40/EU, pokud jde o poskytování multimodálních informačních služeb o cestování v celé Unii (Text s významem pro EHP. )

Publikováno: Úř. věst. L 272, 21.10.2017, s. 1-13 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 31. května 2017 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 10. listopadu 2017 Nabývá účinnosti: 10. listopadu 2017
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 21. října 2017

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2017/1926

ze dne 31. května 2017,

kterým se doplňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2010/40/EU, pokud jde o poskytování multimodálních informačních služeb o cestování v celé Unii

(Text s významem pro EHP)

(Úř. věst. L 272 21.10.2017, s. 1)


Opraveno:

►C1

Oprava, Úř. věst. L 125, 14.5.2019, s.  24 (2017/1926)




▼B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2017/1926

ze dne 31. května 2017,

kterým se doplňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2010/40/EU, pokud jde o poskytování multimodálních informačních služeb o cestování v celé Unii

(Text s významem pro EHP)



Článek 1

Předmět a oblast působnosti

1.  Toto nařízení stanoví specifikace nezbytné k zajištění toho, aby multimodální informační služby o cestování v celé Unii byly přesné a dostupné uživatelům ITS přes hranice.

2.  Toto nařízení se vztahuje na celou dopravní síť v Unii.

3.  Toto nařízení se použije v souladu s článkem 5 směrnice 2010/40/EU.

Článek 2

Definice

Pro účely tohoto nařízení se použijí definice stanovené v článku 4 směrnice 2010/40/EU a v článku 3 nařízení (EU) č. 1315/2013.

Použijí se rovněž tyto definice:

1) „přístupností dat“ se rozumí možnost kdykoli požadovat a obdržet data ve strojově čitelném formátu;

2) „aktualizací dat“ se rozumí změny stávajících dat, včetně jejich výmazu nebo vložení nových či dodatečných údajů;

3) „metadaty“ se rozumí strukturovaný popis obsahu dat usnadňující vyhledávání a používání těchto dat;

4) „vyhledávacími službami“ se rozumějí služby umožňující vyhledání požadovaných dat pomocí obsahu odpovídajících metadat a zobrazování tohoto obsahu;

5) „globální transevropskou dopravní sítí“ se rozumí dopravní infrastruktura, která je součástí globální sítě, jak je vymezena v nařízení (EU) č. 1315/2013;

6) „přístupovým bodem“ se rozumí digitální rozhraní pro zpřístupnění alespoň statických dat o cestování a historických dat o dopravním provozu spolu s odpovídajícími metadaty uživatelům pro opakované použití nebo pro zpřístupnění zdrojů a metadat těchto dat uživatelům pro opakované použití;

7) „dynamickými daty o cestování a dopravním provozu“ se rozumějí data týkající se jednotlivých druhů dopravy, která se často nebo pravidelně mění, jak jsou uvedena v příloze;

8) „statickými daty o cestování a dopravním provozu“ se rozumějí data týkající se jednotlivých druhů dopravy, která se nemění vůbec, nebo se nemění často nebo se mění pravidelně, jak jsou uvedena v příloze;

9) „dopravním orgánem“ se rozumí jakýkoli orgán veřejné moci odpovědný za řízení nebo plánování dopravního provozu, řízení nebo provozování dané dopravní sítě nebo druhů dopravy spadajících do jeho územní působnosti, případně oboje;

10) „provozovatelem dopravy“ se rozumí veřejný nebo soukromý subjekt, který odpovídá za údržbu a řízení dopravní služby;

11) „uživatelem“ se rozumí jakýkoli veřejný nebo soukromý subjekt, který používá vnitrostátní přístupový bod, například dopravní orgány, provozovatelé dopravy, poskytovatelé informačních služeb o cestování, výrobci digitálních map, poskytovatelé služby dopravy na vyžádání a provozovatelé infrastruktury;

12) „koncovým uživatelem“ se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která má přístup k informacím o cestování;

13) „informační službou o cestování“ se rozumí služba ITS, včetně digitálních map, která uživatelům a koncovým uživatelům poskytuje informace o cestování a dopravním provozu pro alespoň jeden druh dopravy;

14) „historickými daty o dopravním provozu“ se rozumějí data o charakteristikách dopravního provozu podle hodiny, dne nebo sezóny založená na předchozích měřeních, včetně stupně přetížení, průměrné rychlosti, průměrné doby potřebné na cestu, jak je uvedeno v příloze;

15) „včasností dat“ se rozumí dostupnost aktuálních dat poskytovaných uživatelům a koncovým uživatelům s dostatečným předstihem tak, aby byla užitečná;

16) „poskytovatelem informačních služeb o cestování“ se rozumí veřejný nebo soukromý poskytovatel informací o cestování a dopravním provozu (vyjma subjektu, který informace pouze předává) uživatelům a koncovým uživatelům;

17) „dopravou na vyžádání“ se rozumí služba přepravy osob, která se vyznačuje pružným stanovením trasy, jako je sdílení automobilů, společná doprava osob v jednom vozidle, sdílení jízdních kol, spolujízda, taxislužba, doprava na zavolání. Tyto služby obvykle před poskytnutím služby vyžadují součinnost mezi poskytovatelem služby dopravy na vyžádání a koncovými uživateli;

18) „poskytovatelem služby dopravy na vyžádání“ se rozumí veřejný nebo soukromý poskytovatel služby dopravy na vyžádání uživatelům a koncovým uživatelům, včetně příslušných informací o cestování a dopravním provozu;

19) „propojením služby“ se rozumí spojení místních, regionálních a vnitrostátních dopravních informačních systémů, které jsou propojeny prostřednictvím technických rozhraní za účelem poskytování výsledků stanovení trasy nebo jiných výsledků rozhraní programovacích aplikací (API) na základě statických a/nebo dynamických informací o cestování a dopravním provozu;

20) „místem předávky“ se rozumí stanice, zastávka nebo místo, ve kterém jsou výsledky stanovení trasy poskytnuté dvěma informačními službami o cestování spojeny za účelem znázornění cesty;

21) „multimodálními informacemi o cestování“ se rozumějí informace odvozené ze statických nebo dynamických dat o cestování a dopravním provozu, nebo z obou těchto druhů dat, poskytované uživatelům a koncovým uživatelům prostřednictvím jakýchkoli komunikačních prostředků, které se týkají nejméně dvou druhů dopravy a které umožňují jednotlivé druhy dopravy porovnat;

22) „výsledkem stanovení trasy“ se rozumí cestovní trasa ve strojově čitelném formátu vyplývající z požadavku koncového uživatele týkajícího se určité cesty s odkazem na jednotlivá použitá místa předávky;

23) „provozovatelem infrastruktury“ se rozumí veřejný nebo soukromý subjekt nebo podnik odpovědný zejména za zřízení a udržování dopravní infrastruktury nebo její části;

24) „službou přepravy cestujících“ se rozumí veřejná nebo soukromá dopravní služba nebo jakákoli služba, která je k dispozici pro společné či soukromé užívání ze strany široké veřejnosti a která zahrnuje různé druhy dopravy.

Článek 3

Vnitrostátní přístupové body

1.  Každý členský stát zřídí vnitrostátní přístupový bod. Vnitrostátní přístupový bod představuje pro uživatele jednotný přístupový bod alespoň k statickým datům o cestování a dopravním provozu a historickým datům o dopravním provozu pro různé druhy dopravy, včetně aktualizací údajů, jak je uvedeno v příloze, jež poskytují dopravní orgány, provozovatelé dopravy, provozovatelé infrastruktury nebo poskytovatelé služby dopravy na vyžádání na území daného členského státu.

2.  Jako vnitrostátní přístupové body lze použít existující vnitrostátní přístupové body, které byly zřízeny za účelem splnění jiných aktů v přenesené pravomoci, jež byly přijaty podle směrnice 2010/40/EU, pokud to členské státy považují za vhodné.

3.  Vnitrostátní přístupové body poskytují uživatelům vyhledávací služby, například služby umožňující vyhledání požadovaných dat pomocí obsahu odpovídajících metadat a zobrazování tohoto obsahu.

4.  Dopravní orgány, provozovatelé dopravy, provozovatelé infrastruktury nebo poskytovatelé služby dopravy na vyžádání zajistí poskytování metadat, aby mohli uživatelé vyhledávat a používat soubory dat, k nimž je zajištěn přístup prostřednictvím vnitrostátních přístupových bodů.

5.  Dva nebo více členských států může zřídit společný přístupový bod.

Článek 4

Přístupnost, výměna a opakované použití statických dat o cestování a dopravním provozu

1.  Dopravní orgány, provozovatelé dopravy, provozovatelé infrastruktury nebo poskytovatelé služby dopravy na vyžádání poskytují pro jednotlivé druhy dopravy statická data o cestování a dopravním provozu a historická data o dopravním provozu uvedená v bodě 1 přílohy, a to s použitím:

a) v případě silniční dopravy norem stanovených v článku 4 nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2015/962;

b) v případě ostatních druhů dopravy jedné z níže uvedených norem a technických specifikací: NeTEx CEN/TS 16614 a následných verzí, technických dokumentů stanovených v nařízení (EU) č. 454/2011 a následných verzí, technických dokumentů vypracovaných IATA nebo jakéhokoli strojově čitelného formátu, který je plně kompatibilní a interoperabilní s těmito normami a technickými specifikacemi;

c) v případě prostorové sítě požadavků stanovených v článku 7 směrnice 2007/2/EC.

2.  Příslušná statická data o cestování a dopravním provozu uvedená v bodě 1 přílohy, která jsou použitelná pro NeTEx a DATEX II, jsou vyjádřena prostřednictvím minimálních vnitrostátních profilů.

3.  Dopravní orgány, provozovatelé dopravy, provozovatelé infrastruktury nebo poskytovatelé služby dopravy na vyžádání poskytují statická data o cestování a dopravním provozu prostřednictvím vnitrostátního přístupového bodu v požadovaných formátech podle tohoto časového harmonogramu:

a) v případě dat o cestování a dopravním provozu stanovených v bodě 1.1 přílohy pro globální síť TEN-T nejpozději do 1. prosince 2019;

b) v případě dat o cestování a dopravním provozu stanovených v bodě 1.2 přílohy pro globální síť TEN-T nejpozději do 1. prosince 2020;

c) v případě dat o cestování a dopravním provozu stanovených v bodě 1.3 přílohy pro globální síť TEN-T nejpozději do 1. prosince 2021;

d) v případě dat o cestování a dopravním provozu stanovených v bodech 1.1, 1.2 a 1.3 přílohy pro ostatní části dopravní sítě v Unii nejpozději do 1. prosince 2023.

4.  API, která poskytují přístup k statickým datům o cestování a dopravním provozu uvedeným v příloze prostřednictvím vnitrostátního přístupového bodu, jsou veřejně přístupná, aby se mohli uživatelé a koncoví uživatelé zaregistrovat za účelem získání přístupu.

Článek 5

Přístupnost, výměna a opakované použití dynamických dat o cestování a dopravním provozu

1.  Pokud se členské státy rozhodnou poskytovat pro jednotlivé druhy dopravy dynamická data o cestování a dopravním provozu uvedená v bodě 2 přílohy prostřednictvím vnitrostátního přístupového bodu, použijí dopravní orgány, provozovatelé dopravy, provozovatelé infrastruktury nebo poskytovatelé služby dopravy na vyžádání:

a) v případě silniční dopravy normy stanovené v článcích 5 a 6 nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2015/962;

b) v případě ostatních druhů dopravy: SIRI CEN/TS 15531 a následné verze, technické dokumenty stanovené v nařízení (EU) č. 454/2011 nebo jakýkoli strojově čitelný formát, který je plně kompatibilní a interoperabilní s těmito normami nebo technickými dokumenty.

2.  Příslušná data o cestování a dopravním provozu uvedená v bodě 2 přílohy použitelná pro SIRI a DATEX II jsou vyjádřena prostřednictvím minimálních vnitrostátních profilů stanovených členskými státy, které jsou dostupné prostřednictvím vnitrostátního přístupového bodu.

3.  API, která poskytují přístup k dynamickým datům o cestování a dopravním provozu uvedeným v příloze prostřednictvím vnitrostátního přístupového bodu, jsou veřejně přístupná, aby se mohli uživatelé a koncoví uživatelé zaregistrovat za účelem získání přístupu.

Článek 6

Aktualizace dat

1.  Informační služby o cestování jsou založeny na aktualizacích statických a dynamických dat o cestování a dopravním provozu.

2.  Dojde-li ke změnám, jsou příslušná statická a dynamická data o cestování a dopravním provozu uvedená v příloze dopravními orgány, provozovateli dopravy, provozovateli infrastruktury nebo poskytovateli služby dopravy na vyžádání prostřednictvím vnitrostátního přístupového bodu včas aktualizována. Tyto subjekty musí včas opravit jakékoli nepřesnosti, které ve svých datech zjistily nebo o nichž je informovali uživatelé nebo koncoví uživatelé.

Článek 7

Propojení informačních služeb o cestování

1.  Na vyžádání poskytnou poskytovatelé informačních služeb o cestování jinému poskytovateli informačních služeb výsledky stanovení trasy na základě statických a pokud možno i dynamických dat.

2.  Výsledky stanovení trasy vycházejí z:

a) výchozího a koncového bodu cesty tazatele spolu s konkrétním časem a datem odjezdu nebo příjezdu, případně obojího;

b) potenciálních možností cestování spolu s konkrétním časem a datem odjezdu nebo příjezdu, nebo obojího, včetně možných přípojů;

c) místa předávky mezi jednotlivými informačními službami o cestování;

d) v případě narušení jiných potenciálních možností cestování spolu s konkrétním časem a datem odjezdu nebo příjezdu, nebo obojího, a možných přípojů, jsou-li k dispozici.

Článek 8

Požadavky na opakované použití dat o cestování a dopravním provozu při poskytování služeb a propojení informačních služeb o cestování

1.  Data o cestování a dopravním provozu uvedená v příloze a odpovídající metadata, včetně informací o jejich kvalitě, jsou zpřístupněna pro výměnu a opakované použití v Unii na nediskriminačním základě prostřednictvím vnitrostátního nebo společného přístupového bodu a ve lhůtě, která zajišťuje včasné poskytnutí informačních služeb o cestování. Tato data musí být přesná a aktuální.

2.  Data uvedená v odstavci 1 se používají opakovaně, a to neutrálním způsobem a bez diskriminace nebo zkreslení. Kritéria používaná pro stanovení pořadí možností cestování pro jednotlivé druhy dopravy nebo jejich kombinaci, případně oboje, jsou transparentní, nesmějí být založena na faktorech přímo či nepřímo souvisejících s totožností uživatele nebo případně obchodními úvahami spojenými s opakovaným použitím dat a uplatňují se na všechny zúčastněné uživatele nediskriminačním způsobem. Znázornění cestovní trasy zásadně nesmí koncového uživatele uvést v omyl.

3.  Pokud se statická a dynamická data o cestování nebo dopravním provozu používají opakovaně, je nutno uvést zdroj těchto dat. Uvést je třeba také datum a čas poslední aktualizace statických dat.

4.  Podmínky používání dat o cestování a dopravním provozu poskytovaných prostřednictvím vnitrostátního přístupového bodu mohou být případně stanoveny v licenční dohodě. Tyto podmínky nesmějí zbytečně omezovat možnosti opakovaného použití ani být použity k omezování hospodářské soutěže. Pokud se používají licenční dohody, ukládají každopádně co nejméně omezení ohledně opakovaného použití. Případná finanční kompenzace je přiměřená a úměrná opodstatněným nákladům vynaloženým při poskytování a šíření příslušných dat o cestování a dopravním provozu.

5.  Podmínky propojení informačních služeb o cestování jsou stanoveny ve smluvních ujednáních mezi poskytovateli informačních služeb o cestování. Případná finanční kompenzace výdajů na propojení informačních služeb o cestování je přiměřená a úměrná.

Článek 9

Posouzení shody

1.  Členské státy posoudí, zda dopravní orgány, provozovatelé dopravy, poskytovatelé služby dopravy na vyžádání a poskytovatelé informačních služeb o cestování splňují požadavky stanovené v článcích 3 až 8.

2.  Za účelem posouzení si mohou příslušné orgány členských států vyžádat od dopravních orgánů, provozovatelů dopravy, provozovatelů infrastruktury, poskytovatelů služby dopravy na vyžádání nebo poskytovatelů informačních služeb o cestování tyto dokumenty:

a) popis dat o cestování a dopravním provozu, jež jsou uvedena nebo uložena v přístupovém bodu či bodech, a dostupných informačních služeb o cestování, případně včetně propojení s jinými službami, a rovněž informace o jejich kvalitě a

b) prohlášení o shodě s požadavky stanovenými v článcích 3 až 8, které je podloženo důkazy.

3.  Členské státy provádějí namátkové kontroly správnosti prohlášení uvedených v odst. 2 písm. b).

Článek 10

Podávání zpráv

1.  Do 1. prosince 2019 předloží členské státy Komisi zprávu o případných opatřeních, která byla přijata za účelem zřízení vnitrostátního přístupového bodu, a o způsobu jeho fungování.

2.  Členské státy poté předloží Komisi jednou za dva kalendářní roky zprávu, která obsahuje tyto informace:

a) pokrok, jehož bylo dosaženo, pokud jde o přístupnost a výměnu druhů dat o cestování a dopravním provozu, jež jsou stanoveny v příloze;

b) geografické pokrytí a data o cestování a dopravním provozu stanovená v příloze, která jsou přístupná v přístupovém bodě, a propojení informačních služeb o cestování;

c) výsledky posouzení shody uvedené v článku 9 a

d) v příslušných případech popis změn s ohledem na odstavec 1 nebo odst. 2 písm. b).

Článek 11

Vstup v platnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.




PŘÍLOHA

KATEGORIE DAT

(uvedených v článcích 3, 4, 5, 6, 8 a10)

Rozdělení druhů dopravy podle typu, jako:

Pravidelná doprava:

letecká, železniční, včetně vysokorychlostní železniční dopravy, konvenční železniční dopravy a městské kolejové dopravy, dálková autokarová doprava, námořní doprava včetně trajektové dopravy, doprava metrem, tramvajová, autobusová a trolejbusová doprava.

Doprava na vyžádání:

kyvadlová autobusová doprava, kyvadlová trajektová doprava, taxislužba, sdílení automobilů, společná doprava osob v jednom autě, pronájem automobilů, sdílení jízdních kol, pronájem jízdních kol.

Individuální doprava:

automobil, motocykl, jízdní kolo.

1.    Druhy statických dat o cestování

1.1.    Úroveň služby 1

a) Vyhledávání místa (výchozí místo/konečné místo určení):

i) Identifikátory adresy (číslo budovy, název ulice, poštovní směrovací číslo)

ii) Topografická místa (město, obec, čtvrť, správní jednotka)

iii) Místa zájmu (související s dopravními informacemi), na něž mohou mít lidé zájem cestovat.

b) Plány cesty:

Operační kalendář zobrazující, který den připadá na určité datum

c) Vyhledávání místa (přístupových uzlů):

i) Zjištěné přístupové uzly (všechny druhy pravidelné dopravy)

ii) Geometrie/struktura mapy přístupových uzlů (všechny druhy pravidelné dopravy)

d) Kalkulace plánu cesty – pravidelná doprava:

i) Spojení v místech přestupu, standardní časy na přestup mezi jednotlivými druhy dopravy

ii) Topologie sítě a (topologie) tras/linek

iii) Provozovatelé dopravy

iv) Jízdní řády

v) Plánované přestupy mezi zaručenými službami pravidelné dopravy

vi) Provozní hodiny

vii) Zařízení v přístupových uzlech (včetně informačních platforem, asistenčních služeb, informačních služeb, prodejních přepážek, výtahů/schodů, vchodů a východů)

viii) Vozidla (nízkopodlažní, přístupná pro invalidní vozíky)

ix) Přístupnost přístupových uzlů a cesty v místech přestupu (výtahy, eskalátory)

x) Dostupnost asistenčních služeb (jako například pomoc přímo na místě)

e) Kalkulace plánu cesty – silniční doprava (individuální doprava):

i) Silniční síť

ii) Síť cyklotras (vyhrazené cyklostezky, jízdní pruhy vyhrazené pro cyklisty, cyklostezky společné pro chodce a cyklisty)

iii) Síť stezek pro chodce a možnosti přístupu k nim

1.2.    Úroveň služby 2

a) Vyhledávání místa (doprava na vyžádání):

i) Parkoviště typu Park Ride

ii) Stanice pro sdílení jízdních kol

iii) Stanice pro sdílení automobilů

iv) Veřejně přístupné čerpací stanice pohonných hmot jako je benzín, nafta, CNG/LNG, vodík a dobíjecí stanice pro elektromobily

v) Zajištěná místa pro parkování jízdních kol (jako jsou uzavíratelná parkovací místa pro kola)

b) Informační služba:

Místa a způsoby zakoupení jízdenek pro pravidelnou dopravu, dopravu na vyžádání a parkování vozidel (všechny druhy pravidelné dopravy a dopravy na vyžádání, včetně maloobchodní distribuční sítě, způsobů plnění a platebních metod)

c) Plány cesty, doplňující informace, zjišťování dostupnosti:

▼C1

i) Základní běžné standardní tarify (všechny druhy pravidelné dopravy)

 Data související se sítí tarifů (tarifní zóny/zastávky a tarifní úrovně)

 Struktury standardních tarifů (traťové, včetně denních a týdenních tarifů, zónových a paušálních tarifů)

▼B

ii) Vybavení, jako je cestovní třída, síť wi-fi

1.3.    Úroveň služby 3

a)  ►C1  Dotazy na podrobné běžné standardní a zvláštní tarify (všechny druhy pravidelné dopravy): ◄

i) Kategorie cestujících (skupiny uživatelů, např. dospělí, děti, studenti, starší osoby, osoby se zdravotním postižením/s omezenou schopností pohybu a podmínky související s těmito kategoriemi a cestovní třídy, jako 1. a 2. třída)

ii) Běžné tarifní produkty (přístupová práva jako zónové jízdenky, traťové jízdenky, včetně denních a týdenních jízdenek/jednosměrných/obousměrných, způsobilost k přístupu, základní podmínky použití, jako je doba platnosti/provozovatel/doba cesty/přestupy/standardní traťové tarify pro jednotlivé tratě, včetně denních a týdenních jízdenek/zónových tarifních cen/paušálních tarifních cen)

iii) Zvláštní tarifní produkty: nabídky za dodatečných zvláštních podmínek, jako jsou cenově zvýhodněné tarify, skupinové tarify, časové jízdenky, spojené produkty kombinující různé prvky a dodatkové produkty jako je parkování a cestování, minimální délka pobytu

iv) Základní obchodní podmínky, jako je vrácení peněz/náhrada/výměna/převod a základní rezervační podmínky, jako je čas prodeje, doba platnosti, omezení trasy/sekvence zónových tarifů, minimální pobyt

b) Informační služby (všechny druhy):

i) Způsob platby mýtného (včetně maloobchodních distribučních sítí, způsobů plnění a platebních metod)

ii) Způsob rezervace v případě sdílení automobilů, taxislužby, pronájmu jízdních kol atd. (včetně maloobchodních distribučních sítí, způsobů plnění a platebních metod)

iii) Místo a způsob platby za parkování vozidla, dobíjení elektromobilů ve veřejných dobíjecích stanicích a za čerpání pohonných hmot, jako je CNG/LNG, vodík, benzín a nafta (včetně maloobchodních distribučních sítí, způsobů plnění a platebních metod)

c) Plány cesty:

i) Podrobné údaje o síti cyklotras (kvalita povrchu, možnost jízdy dvou cyklistů vedle sebe, sdílený povrch, na silnici/mimo ni, vyhlídková trasa, „pouze pro pěší“, omezení odbočení nebo přístupu (např. proti směru jízdy)

ii) Parametry potřebné pro výpočet ekologického faktoru, jako jsou emise uhlíku podle typu vozidla nebo na cestujícího na kilometr nebo kilometr pěší trasy

iii) Parametry potřebné pro výpočet nákladů, jako je spotřeba pohonných hmot

d) Kalkulace plánu cesty:

Odhadovaná doba potřebná na cestu podle kategorie dnů a časového rámce a druhu/kombinace druhů dopravy

2.    Druhy dynamických dat o cestování a dopravním provozu

2.1.    Úroveň služby 1

Časy průjezdu, plány cesty a doplňující informace:

i) Přerušení dopravy (všechny druhy)

ii) Informace o situaci v reálném čase – zpoždění, výpadky, monitorování zaručených spojení (všechny druhy)

iii) Situace v přístupových uzlech (včetně dynamických informací v místě odjezdu, funkční výtahy/eskalátory, zavřené vchody a východy – všechny druhy pravidelné dopravy)

2.2.    Úroveň služby 2

a) Časy průjezdu, plány cesty a doplňující informace (všechny druhy dopravy):

i) Odhadovaný čas odjezdu a příjezdu

ii) Aktuální čas potřebný na cestu

iii) Uzavírky/objížďky na cyklotrasách

b) Informační služba:

Dostupnost veřejně přístupných dobíjecích stanic pro elektromobily a čerpacích stanic pohonných hmot, jako je CNG/LNG, vodík, benzín a nafta

c) Zjišťování dostupnosti:

i) Přístup ke sdílení automobilů a jízdních kol

ii) Dostupná parkovací místa (na silnici a mimo ni), parkovací tarify, tarify mýtného

2.3.    Úroveň služby 3

Plány cesty:

Předpokládaný čas potřebný na cestu

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU