(EU) č. 532/2014Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 532/2014 ze dne 13. března 2014 , kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 223/2014 o Fondu evropské pomoci nejchudším osobám
Publikováno: | Úř. věst. L 148, 20.5.2014, s. 54-69 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 13. března 2014 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 21. května 2014 | Nabývá účinnosti: | 1. prosince 2014 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 532/2014 ze dne 13. března 2014, (Úř. věst. L 148 20.5.2014, s. 54) |
Ve znění:
|
|
Úřední věstník |
||
Č. |
Strana |
Datum |
||
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2021/629 ze dne 4. listopadu 2020, |
L 132 |
4 |
19.4.2021 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 532/2014
ze dne 13. března 2014,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 223/2014 o Fondu evropské pomoci nejchudším osobám
KAPITOLA I
OBECNÁ USTANOVENÍ
Článek 1
Předmět
Toto nařízení stanoví následující ustanovení, kterými se doplňuje nařízení (EU) č. 223/2014:
pravidla upřesňující informace týkající se údajů, jež je třeba v rámci monitorovacího systému zavedeného řídicím orgánem zaznamenat a uchovat v počítačové podobě;
podrobné minimální požadavky na auditní stopu, pokud jde o účetní záznamy, které mají být vedeny, a o podklady, které mají být uchovávány na úrovni certifikačního orgánu, řídicího orgánu, zprostředkujících subjektů a příjemců;
rozsah a obsah auditů operací a auditů účetních závěrek a metodiku pro výběr vzorku operací;
podrobná pravidla pro používání údajů shromážděných během auditů prováděných úředníky Komise nebo pověřenými zástupci Komise;
podrobná pravidla týkající se kritérií pro určování závažných nedostatků v účinném fungování systémů řízení a kontroly, včetně základních typů těchto nedostatků, kritéria k určení výše finančních oprav, jež mají být použita, a kritéria pro použití paušálních sazeb nebo extrapolovaných finančních oprav.
KAPITOLA II
ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO SYSTÉMY ŘÍZENÍ A KONTROLY
Článek 2
Údaje, jež je třeba zaznamenat a uchovat v počítačové podobě
(Čl. 32 odst. 8 nařízení (EU) č. 223/2014)
Článek 3
Podrobné minimální požadavky na auditní stopu
(Čl. 32 odst. 9 nařízení (EU) č. 223/2014)
Podrobné minimální požadavky na auditní stopu, pokud jde o účetní záznamy, které mají být vedeny, a o podklady, které mají být uchovávány, jsou následující:
auditní stopa umožňuje ověření uplatňování kritérií výběru stanovených v operačním programu pro potraviny a/nebo základní materiální pomoc (OP I) nebo monitorovacím výborem pro OP II;
v souvislosti s granty podle čl. 25 odst. 1 písm. a) nařízení (EU) č. 223/2014 auditní stopa umožňuje sesouhlasení souhrnných částek potvrzených Komisi s podrobnými účetními záznamy a podklady vedenými certifikačním orgánem, řídicím orgánem, zprostředkujícími subjekty a příjemci, pokud jde o operace spolufinancované v rámci operačního programu;
v souvislosti s granty podle čl. 25 odst. 1 písm. b) a c) auditní stopa umožňuje sesouhlasení souhrnných částek potvrzených Komisi s podrobnými údaji o výstupech či výsledcích a podklady vedenými certifikačním orgánem, řídicím orgánem, zprostředkujícími subjekty a příjemci, případně včetně dokladů o metodě stanovení standardních stupnic jednotkových nákladů a paušálních částek, pokud jde o operace spolufinancované v rámci operačního programu;
v souvislosti s náklady stanovenými v souladu s čl. 25 odst. 1 písm. d) nařízení (EU) č. 223/2014 auditní stopa podle potřeby dokládá a odůvodňuje metodu výpočtu a základ, na němž bylo rozhodnuto o paušálních sazbách, a způsobilé přímé náklady nebo náklady vykázané v rámci jiných vybraných kategorií, u kterých se uplatní paušální sazba;
v souvislosti s náklady stanovenými v souladu s čl. 26 odst. 2 písm. b), c) a e) a čl. 26 odst. 3 druhou částí nařízení (EU) č. 223/2014 auditní stopa umožňuje odůvodnění způsobilých přímých nákladů nebo nákladů vykázaných v rámci jiných vybraných kategorií nebo nákladů, na něž je uplatněna paušální sazba;
auditní stopa umožňuje ověření platby příspěvku z veřejných zdrojů příjemci;
u každé operace, je-li to na místě, auditní stopa obsahuje technické specifikace a plán financování, dokumenty týkající se schválení grantu, dokumenty související se zadáváním veřejných zakázek, zprávy od příjemce a zprávy o provedených ověřováních a auditech;
auditní stopa obsahuje informace o řídicích kontrolách a o provedených auditech operací;
auditní stopa umožňuje sesouhlasení údajů týkajících se ukazatelů výstupů operace s vykázanými údaji a výsledky a případně cíli programu.
U nákladů uvedených v písmenech c) a d) auditní stopa umožňuje ověřování metody výpočtu použité řídicím orgánem z hlediska souladu s čl. 25 odst. 3 nařízení (EU) č. 223/2014.
Článek 3a
Podrobné minimální požadavky na auditní stopu u podpory poskytované nejchudším osobám nepřímo, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů
(čl. 32 odst. 9 nařízení (EU) č. 223/2014)
Kromě podrobných minimálních požadavků na auditní stopu stanovených v článku 3 auditní stopa u operací poskytujících potraviny nebo základní materiální pomoc nebo obojí nejchudším osobám prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů v souladu s čl. 23 odst. 4a nařízení (EU) č. 223/2014:
umožňuje sesouhlasení celkového počtu vydaných poukázek, karet nebo jiných nástrojů s celkovým počtem poukázek, karet nebo jiných nástrojů, které byly dodány konečným příjemcům a použity, na základě účetních záznamů a podkladů vedených certifikačním orgánem, řídicím orgánem, zprostředkujícími subjekty a příjemci;
umožňuje, pokud jde o způsobilé náklady stanovené v čl. 26 odst. 2 písm. a), sesouhlasení souhrnných částek potvrzených Komisi s hodnotou poukázek, karet nebo jiných nástrojů použitých konečnými příjemci;
obsahuje dokumenty týkající se poskytnutí poukázek, karet nebo jiných nástrojů konečným příjemcům, jejich distribuce konečným příjemcům a jejich použití.
U použití karet, poukázek nebo jiných nástrojů auditní stopa dokládá, že poukázky, karty nebo jiné nástroje jsou použity pouze k nákupu potravin nebo základní materiální pomoci nebo obojího.
Jsou-li potraviny a/nebo základní materiální pomoc poskytovány nejchudším osobám prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů v papírové podobě, auditní stopa rovněž obsahuje:
bezpečnostní opatření zabraňující padělání přijatá řídicím orgánem, zprostředkujícími subjekty a příjemci;
opatření na zabezpečení zásob poukázek;
identifikaci subjektů, které identifikují konečné příjemce, a subjektů, které distribuují poukázky, karty nebo jiné nástroje konečným příjemcům;
dokumentaci o tom, že koneční příjemci obdrželi poukázky, karty nebo jiné nástroje.
Článek 4
Používání údajů shromážděných během auditů prováděných úředníky Komise nebo pověřenými zástupci Komise
(Čl. 34 odst. 8 nařízení (EU) č. 223/2014)
Článek 5
Audity operací
(Čl. 34 odst. 7 nařízení (EU) č. 223/2014)
Audity operací se provádějí na základě podkladů, jež představují auditní stopu, a ověřuje se jimi legalita a správnost výdajů vykázaných Komisi, včetně těchto skutečností:
operace byla vybrána v souladu s kritérii výběru pro operační program, operace nebyla fyzicky dokončená nebo plně provedená před tím, než příjemce podal žádost o financování v rámci operačního programu, operace byla provedena v souladu s rozhodnutím o schválení a splňovala v době auditu veškeré platné podmínky, pokud jde o funkčnost, použití a cíle, které mají být dosaženy;
výdaje vykázané Komisi odpovídají účetním záznamům a požadované podklady dokládají adekvátní auditní stopu podle článku 3 tohoto nařízení;
u výdajů vykázaných Komisi stanovených v souladu s čl. 25 odst. 1 písm. b) a c) byly splněny výstupy a výsledky, na jejichž základě se příjemci vyplácejí platby, údaje o účastnících, je-li to relevantní, či jiné záznamy týkající se výstupů a výsledků jsou v souladu s informacemi předloženými Komisi a požadované podklady představují adekvátní auditní stopu podle článku 3 tohoto nařízení.
Audity se dále ověří, zda byl příspěvek z veřejných zdrojů příjemci vyplacen v souladu s článkem 42 odst. 2 nařízení (EU) č. 223/2014.
Článek 6
Metodika výběru vzorku operací
(Čl. 34 odst. 7 nařízení (EU) č. 223/2014)
Pro účely čl. 34 odst. 1 nařízení (EU) č. 223/2014 se metoda výběru vzorku považuje za statistickou, pokud zajišťuje:
náhodný výběr položek vzorku;
uplatnění teorie pravděpodobnosti k vyhodnocení výsledků vzorku včetně měření a kontroly výběrového rizika a plánované a dosažené přesnosti.
Pokud vybrané jednotky vzorku zahrnují velký počet souvisejících žádostí o platbu či faktur, auditní orgán je může auditovat prostřednictvím dílčího výběrového souboru, přičemž související žádosti o platbu nebo faktury vybere pomocí stejných parametrů použitých pro vybírání jednotek hlavního vzorku.
V takovém případě se příslušné velikosti vzorku vypočtou pro každou jednotku vzorku, jež má být auditována, a v žádném případě nesmí být menší než 30 souvisejících žádostí o platbu nebo faktur pro každou jednotku vzorku.
Článek 7
Audity účetních závěrek
(Čl. 34 odst. 7 nařízení (EU) č. 223/2014)
Aby mohl pro účely výroku auditora prohlásit, že účetní závěrka podává věrný a poctivý obraz, ověří auditní orgán, že veškeré prvky, jež jsou vyžadovány podle článku 49 nařízení (EU) č. 223/2014, jsou v účetní závěrce řádně uvedeny a jsou v souladu s podkladovými účetními záznamy, které vedou všechny příslušné orgány nebo subjekty a příjemci během auditní činnosti prováděné auditním orgánem. Na základě účetních závěrek, které mu poskytne certifikační orgán, auditní orgán ověří, zda:
celková výše způsobilých výdajů z veřejných zdrojů vykázaných v souladu s čl. 49 odst. 1 písm. a) nařízení (EU) č. 223/2014 souhlasí s výdaji a příslušným příspěvkem z veřejných zdrojů uvedenými v žádostech o platbu předložených Komisi za příslušné účetní období, a jsou-li nesrovnalosti, zda jsou v účetní závěrce uvedena adekvátní vysvětlení pro nesouhlasící částky;
částky odňaté a získané zpět v průběhu účetního období, částky, které mají být získány zpět na konci účetního období, a částky, které zpět získat nelze, uvedené v účetní závěrce odpovídají částkám zaneseným v účetních systémech certifikačního orgánu a vycházejí z rozhodnutí odpovědného řídicího nebo certifikačního orgánu;
byly v příslušných případech z účetní závěrky v souladu s čl. 49 odst. 2 nařízení (EU) č. 223/2014 výdaje vyňaty a zda byly v účetní závěrce pro dané účetní období uplatněny všechny nutné opravy.
Ověřování podle písmen b) a c) lze provádět na základě vzorku.
KAPITOLA III
ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO FINANČNÍ ŘÍZENÍ A FINANČNÍ OPRAVY
Článek 8
Kritéria pro určování závažných nedostatků v účinném fungování systémů řízení a kontroly
(Čl. 55 odst. 4 nařízení (EU) č. 223/2014)
Toto posouzení se týká prostředí vnitřní kontroly programu, řídicích a kontrolních činností řídicích a certifikačních orgánů, monitorování ze strany řídicího a certifikačního orgánu a kontrolních činností auditního orgánu a je podloženo ověřením souladu s klíčovými požadavky uvedenými v tabulce 1 přílohy II.
Splnění těchto klíčových požadavků se posuzuje na základě kategorií uvedených v tabulce 2 přílohy II.
Článek 9
Kritéria pro uplatnění paušálních sazeb nebo extrapolovaných finančních oprav a kritéria pro stanovení výše finanční opravy
(Čl. 55 odst. 4 nařízení (EU) č. 223/2014)
Bez ohledu na první pododstavec se na celý operační program nebo jeho část uplatní extrapolované finanční opravy, pokud Komise zjistí systémové nesrovnalosti v reprezentativním vzorku operací, který umožňuje přesnější kvantifikaci rizika pro rozpočet Unie. V tomto případě se za účelem stanovení finanční opravy výsledky posouzení reprezentativního vzorku extrapolují na zbytek souboru, z nějž byl vzorek vybrán.
Výše paušální opravy se stanoví s přihlédnutím k následujícím hlediskům:
relativní významnost závažného nedostatku nebo závažných nedostatků v kontextu systému řízení a kontroly jako celku;
četnost a rozsah závažného nedostatku nebo závažných nedostatků;
míra rizika újmy pro rozpočet Unie.
S přihlédnutím k těmto hlediskům se výše finanční opravy stanoví následovně:
je-li závažný nedostatek nebo jsou-li závažné nedostatky v systému řízení a kontroly natolik zásadní, časté nebo rozšířené, že představují naprosté selhání systému, kterým je ohrožena legalita a správnost všech dotčených výdajů, uplatní se paušální sazba ve výši 100 %;
je-li závažný nedostatek nebo jsou-li závažné nedostatky v systému řízení a kontroly natolik časté nebo rozšířené, že představují krajně závažné selhání systému, kterým je ohrožena legalita a správnost velmi vysokého podílu dotčených výdajů, uplatní se paušální sazba ve výši 25 %;
je-li závažný nedostatek nebo jsou-li závažné nedostatky v systému řízení a kontroly zapříčiněny tím, že systém není plně funkční nebo funguje natolik chabě nebo natolik zřídka, že tím ohrožena legalita a správnost vysokého podílu dotčených výdajů, uplatní se paušální sazba ve výši 10 %;
je-li závažný nedostatek nebo jsou-li závažné nedostatky v systému řízení a kontroly zapříčiněny tím, že systém nefunguje důsledně, takže je tím ohrožena legalita a správnost významného podílu dotčených výdajů, uplatní se paušální sazba ve výši 5 %.
Článek 10
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Článek 3 se použije ode dne 1. prosince 2014, pokud jde o informace o zaznamenávaných a uchovávaných údajích uvedených v příloze I.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
PŘÍLOHA I
Seznam údajů, jež je třeba zaznamenat a uchovat v počítačové podobě v systému pro monitorování (podle článku 2)
Údaje jsou povinné u operací podporovaných v rámci OP I a OP II ( 1 ) a u všech druhů poskytování, není-li v druhém sloupci stanoveno jinak.
Datová pole |
Druh OP nebo druh poskytování, u kterých není údaj požadován |
Údaje o příjemci (1) |
|
1. Název nebo jednoznačný identifikátor každého příjemce |
|
2. Informace, zda je příjemce veřejnoprávním subjektem nebo soukromoprávním subjektem |
|
3. Informace, zda je DPH u výdajů vzniklých příjemci nevratnou položkou podle vnitrostátních právních předpisů |
|
4. Kontaktní údaje příjemce |
|
Údaje o operaci |
|
5. Název nebo jednoznačný identifikátor operace |
|
6. Krátký popis operace |
|
7. Datum podání žádosti týkající se operace |
|
8. Datum zahájení uvedené v dokumentu, který stanoví podmínky podpory |
|
9. Datum ukončení uvedené v dokumentu, který stanoví podmínky podpory |
|
10. Skutečné datum fyzického dokončení nebo úplné realizace operace |
|
11. Subjekt, který vydal dokument, který stanoví podmínky podpory |
|
12. Datum dokumentu, který stanoví podmínky podpory |
|
13. Měna operace |
|
14. CCI programu (programů), ze kterého (ze kterých) je operace podporována |
|
15. Druh (druhy) materiální pomoci |
Neplatí pro OP II |
16. Druh(y) podporovaných akcí |
Neplatí pro OP I |
17. Kód(y) pro formu financování |
|
18. Kód(y) pro lokalitu |
|
19. Množství potravin nakoupených veřejnoprávním subjektem nebo popřípadě partnerskou organizací |
Neplatí pro OP II Neplatí pro nepřímou dodávku potravin, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů |
20. Množství potravin získaných veřejnoprávním subjektem v souladu s čl. 23 odst. 4 nařízení (EU) č. 223/2014 |
Neplatí pro OP II Neplatí pro nepřímou dodávku potravin, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů |
21. Množství potravin dodaných partnerským organizacím |
Neplatí pro OP II Neplatí pro nepřímou dodávku potravin, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů |
22. Množství potravin dodaných konečným příjemcům |
Neplatí pro OP II Neplatí pro nepřímou dodávku potravin, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů |
23. Množství základní materiální pomoci nakoupené veřejnoprávním subjektem nebo partnerskou organizací |
Neplatí pro OP II Neplatí pro nepřímou dodávku potravin, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů |
24. Množství základní materiální pomoci dodané partnerským organizacím |
Neplatí pro OP II Neplatí pro nepřímou dodávku potravin, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů |
25. Množství základní materiální pomoci dodané konečným příjemcům |
Neplatí pro OP II Neplatí pro nepřímou dodávku potravin, například prostřednictvím poukázek, karet nebo jiných nástrojů |
26. Počet vydaných poukázek nebo karet (nebo jiných nástrojů nepřímého poskytování podpory) |
Neplatí pro OP II Neplatí pro přímou dodávku potravin a/nebo základní materiální pomoci |
27. Počet poukázek nebo karet (nebo jiných nástrojů nepřímého poskytování podpory) dodaných konečným příjemcům |
Neplatí pro OP II Neplatí pro přímou dodávku potravin a/nebo základní materiální pomoci |
28. Počet poukázek nebo karet (nebo jiných nástrojů nepřímého poskytování podpory) použitých konečnými příjemci |
Neplatí pro OP II Neplatí pro přímou dodávku potravin a/nebo základní materiální pomoci |
29. Celková výše výdajů vynaložených na poukázky nebo karty (nebo jiné nástroje nepřímého poskytování podpory) dodané konečným příjemcům |
Neplatí pro OP II Neplatí pro přímou dodávku potravin a/nebo základní materiální pomoci |
30. Celková výše výdajů na poukázky nebo karty (nebo jiné nástroje nepřímého poskytování podpory) použité konečnými příjemci |
Neplatí pro OP II Neplatí pro přímou dodávku potravin a/nebo základní materiální pomoci |
Údaje o ukazatelích |
|
31. Název společných ukazatelů relevantních pro operaci |
|
32. Identifikátor společných ukazatelů relevantních pro operaci |
|
33. Míra plnění společných ukazatelů za každý rok realizace nebo na konci operace |
|
34. Název ukazatelů specifických pro program a relevantních pro operaci |
Neplatí pro OP I |
35. Identifikátor ukazatelů specifických pro program a relevantních pro operaci |
Neplatí pro OP I |
36. Specifické cíle ukazatelů výstupů specifických pro program |
Neplatí pro OP I |
37. Míra plnění ukazatelů specifických pro program za každý rok realizace nebo na konci operace |
Neplatí pro OP I |
38. Měrná jednotka každého cíle výstupů |
Neplatí pro OP I |
39. Výchozí hodnota ukazatelů výsledků |
Neplatí pro OP I |
40. Cílová hodnota ukazatelů výsledků |
Neplatí pro OP I |
41. Měrná jednotka každého cíle výsledků a výchozí hodnoty |
Neplatí pro OP I |
42. Měrná jednotka každého ukazatele |
|
Finanční údaje o každé operaci (v měně operace) |
|
43. Výše celkových způsobilých nákladů operace schválených v dokumentu, který stanoví podmínky podpory |
|
44. Výše celkových způsobilých nákladů představujících veřejné výdaje podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 |
|
45. Výše veřejné podpory uvedené v dokladu o podmínkách podpory |
|
Údaje o žádosti příjemce o platbu (v měně operace) |
|
46. Datum přijetí každé žádosti příjemce o platbu |
|
47. Datum každé platby příjemci na základě žádosti o platbu |
|
48. Výše způsobilých výdajů v žádosti o platbu tvořících základ každé platby příjemci |
|
49. Výše veřejných výdajů podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 odpovídajících způsobilým výdajům tvořícím základ každé platby |
|
50. Výše každé platby příjemci na základě žádosti o platbu |
|
51. Datum zahájení ověřování operací na místě podle čl. 32 odst. 5 písm. b) nařízení (EU) č. 223/2014 |
|
52. Datum auditů operací na místě podle čl. 34 odst. 1 nařízení (EU) č. 223/2014 a článku 6 nařízení v přenesené pravomoci (EU) č. 532/2014 (2) |
|
53. Subjekt provádějící audit nebo ověřování |
|
Údaje o výdajích v žádosti příjemce o platbu na základě reálných nákladů (v měně operace) |
|
54. Způsobilé veřejné výdaje vykázané Komisi stanovené na základě nákladů skutečně vzniklých a zaplacených |
|
55. Veřejné výdaje podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 odpovídající způsobilým veřejným výdajům vykázaným Komisi stanoveným na základě nákladů skutečně proplacených a uhrazených |
|
56. Druh veřejné zakázky, pokud zadání zakázky podléhá ustanovením směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/18/ES (3) (poskytování služeb, poskytování zboží) nebo směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/23/EU (4) |
|
57. Výše veřejné zakázky, pokud zadání zakázky podléhá ustanovením směrnice 2004/18/ES nebo směrnice 2014/23/EU |
|
58. Způsobilé výdaje vzniklé a zaplacené na základě veřejné zakázky, pokud veřejná zakázka podléhá ustanovením směrnice 2004/18/ES nebo směrnice 2014/23/EU |
|
59. Použité zadávací řízení, pokud zadání zakázky podléhá ustanovením směrnice 2004/18/ES nebo směrnice 2014/23/EU |
|
60. Název nebo jednoznačný identifikátor dodavatele, pokud zadání zakázky podléhá ustanovením směrnice 2014/23/EU |
|
Údaje o výdajích v žádosti příjemce o platbu na základě standardních stupnic jednotkových nákladů (v měně operace) |
|
61. Výše způsobilých veřejných výdajů vykázaných Komisi stanovených na základě standardních stupnic jednotkových nákladů |
|
62. Veřejné výdaje podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 odpovídající způsobilým veřejným výdajům vykázaným Komisi stanoveným na základě standardních stupnic jednotkových nákladů |
|
63. Definice jednotky pro účely standardní stupnice jednotkových nákladů |
|
64. Počet splněných jednotek, jak je uvedeno v žádosti o platbu u každé jednotkové položky |
|
65. Jednotkové náklady na jednu jednotku pro každou jednotkovou položku |
|
Údaje o výdajích v žádosti příjemce o platbu na základě jednorázových částek (v měně operace) |
|
66. Výše způsobilých veřejných výdajů vykázaných Komisi stanovených na základě jednorázových částek |
|
67. Veřejné výdaje podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 odpovídající způsobilým veřejným výdajům vykázaným Komisi stanoveným na základě jednorázových částek |
|
68. U každé jednorázové částky položky ke splnění (výstupy nebo výsledky) dohodnuté v dokumentu, který stanoví podmínky podpory, jako základ pro vyplacení jednorázových částek |
|
69. U každé jednorázové částky výše dohodnutá v dokumentu, který stanoví podmínky podpory |
|
Údaje o výdajích v žádosti příjemce o platbu na základě paušálních sazeb (v měně operace) |
|
70. Výše způsobilých veřejných výdajů vykázaných Komisi stanovených na základě paušální sazby |
|
71. Veřejné výdaje podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 odpovídající způsobilým veřejným výdajům vykázaným Komisi stanoveným na základě paušální sazby |
|
Údaje o prostředcích získaných zpět od příjemce |
|
72. Datum každého rozhodnutí o zpětném získání prostředků |
|
73. Výše podpory z veřejných zdrojů, na kterou se vztahuje každé rozhodnutí o zpětném získání prostředků |
|
74. Celkové výdaje, na které se vztahuje každé rozhodnutí o zpětném získání prostředků |
|
75. Datum přijetí každé částky vracené příjemcem v návaznosti na rozhodnutí o zpětném získání prostředků |
|
76. Výše podpory z veřejných zdrojů vrácené příjemcem v návaznosti na rozhodnutí o zpětném získání prostředků (bez úroků nebo sankcí) |
|
77. Celkové způsobilé výdaje odpovídající podpoře z veřejných zdrojů vrácené příjemcem |
|
78. Částka podpory z veřejných zdrojů, kterou nelze získat zpět, v návaznosti na rozhodnutí o zpětném získání prostředků |
|
79. Celkové způsobilé výdaje odpovídající částce podpory z veřejných zdrojů, kterou nelze získat zpět |
|
Údaje o žádostech o platbu předložené Komisi (v EUR) |
|
80. Datum podání každé žádosti o platbu včetně způsobilých výdajů v rámci operace |
|
81. Celková výše způsobilých veřejných výdajů vzniklých příjemci a uhrazených v průběhu realizace operace zahrnutých v každé žádosti o platbu |
|
82. Celková výše veřejných výdajů operace podle definice čl. 2 bodu 12 nařízení (EU) č. 223/2014 zahrnutých v každé žádosti o platbu |
|
Údaje o účetních závěrkách předložených Komisi podle článku 48 nařízení (EU) č. 223/2014 (v EUR) |
|
83. Datum předložení každé účetní závěrky zahrnující výdaje v rámci operace |
|
84. Datum předložení účetní závěrky zahrnující konečné výdaje na operaci po dokončení operace (jsou-li celkové způsobilé výdaje rovny 1 000 000 EUR nebo vyšší (článek 51 nařízení (EU) č. 223/2014)) |
|
85. Celková výše způsobilých veřejných výdajů na operaci zachycených v účetních systémech certifikačního orgánu, které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
86. Celková výše veřejných výdajů podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 vynaložených při realizaci operace odpovídajících celkové výši způsobilých veřejných výdajů zachycených v účetních systémech certifikačního orgánu, které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
87. Celková výše plateb příjemci podle čl. 42 odst. 2 nařízení (EU) č. 223/2014 odpovídající celkové výši způsobilých veřejných výdajů zachycených v účetních systémech certifikačního orgánu, které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
88. Celkové způsobilé veřejné výdaje na operaci odňaté v průběhu účetního období, které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
89. Celkové veřejné výdaje podle definice v čl. 2 bodě 12 nařízení (EU) č. 223/2014 odpovídající způsobilým veřejným výdajům odňatým v průběhu účetního období, které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
90. Celkové způsobilé veřejné výdaje na operaci vrácené v průběhu účetního období, které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
91. Celkové veřejné výdaje odpovídající celkovým způsobilým veřejným výdajům operace vráceným v průběhu účetního období zahrnutým v účetní závěrce |
|
92. Celkové způsobilé veřejné výdaje na operaci, které mají být vráceny ke konci účetního období a které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
93. Celkové veřejné výdaje na operaci odpovídající celkovým způsobilým veřejným výdajům, které mají být vráceny ke konci účetního období a které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
94. Celková způsobilá částka veřejných výdajů operace, které nelze získat zpět ke konci účetního období a které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
95. Celkové veřejné výdaje na operaci odpovídající celkové způsobilé částce veřejných výdajů, které nelze získat zpět ke konci účetního období a které jsou zahrnuty v účetní závěrce |
|
(1)
Příjemce zahrnuje případně jiné subjekty, kterým vznikají výdaje v rámci operace, které jsou chápány jako výdaj vzniklý příjemci.
(2)
Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 532/2014 ze dne 13. března 2014, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 223/2014 o Fondu evropské pomoci nejchudším osobám (Úř. věst. L 148, 20.5.2014, s. 54).
(3)
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/18/ES ze dne 31. března 2004 o koordinaci postupů při zadávání veřejných zakázek na stavební práce, dodávky a služby (Úř. věst. L 134, 30.4.2004, s. 114).
(4)
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/23/EU ze dne 26. února 2014 o udělování koncesí (Úř. věst. L 94, 28.3.2014, s. 1). |
PŘÍLOHA II
Klíčové požadavky na systémy řízení a kontroly a jejich klasifikace s ohledem na jejich účinné fungování podle článku 9
Tabulka 1
Klíčové požadavky
Klíčové požadavky na systém řízení a kontroly |
Dotčené subjekty/orgány |
Oblast působnosti |
|
1 |
Adekvátní oddělení funkcí a adekvátní systémy podávání zpráv a monitorování v případech, kdy odpovědný orgán pověří výkonem úkolů jiný subjekt |
Řídicí orgán |
Prostředí vnitřní kontroly |
2 |
Vhodný výběr operací |
Řídicí orgán |
Řídicí a kontrolní činnosti |
3 |
Adekvátní informace pro příjemce o příslušných podmínkách u vybraných operací |
Řídicí orgán |
|
4 |
Adekvátní řídicí kontroly |
Řídicí orgán |
|
5 |
Zavedený účinný systém, ve kterém je zajištěno uchovávání všech dokladů týkajících se výdajů a auditů pro zajištění adekvátní auditní stopy |
Řídicí orgán |
Řídicí a kontrolní činnosti/monitorování |
6 |
Spolehlivý systém shromažďování, zaznamenávání a ukládání údajů pro účely monitorování, hodnocení, finančního řízení, ověřování a auditu |
Řídicí orgán |
|
7 |
Účinná realizace přiměřených opatření proti podvodům |
Řídicí orgán |
Řídicí a kontrolní činnosti |
8 |
Vhodné postupy pro vypracování prohlášení řídicího orgánu a ročního shrnutí závěrečných zpráv o auditu a provedených kontrol |
Řídicí orgán |
|
9 |
Adekvátní oddělení funkcí a adekvátní systémy podávání zpráv a monitorování v případech, kdy odpovědný orgán pověří výkonem úkolů jiný subjekt |
Certifikační orgán |
Prostředí vnitřní kontroly |
10 |
Vhodné postupy pro vypracování a předkládání žádostí o platbu |
Certifikační orgán |
Řídicí a kontrolní činnosti/monitorování |
11 |
Jsou uchovávány náležité počítačové záznamy o vykázaných výdajích a odpovídajících příspěvcích z veřejných zdrojů |
Certifikační orgán |
Řídicí a kontrolní činnosti |
12 |
Náležitý a úplný výkaz částek, které mají být získány zpět, částek získaných zpět a částek odňatých |
Certifikační orgán |
|
13 |
Vhodné postupy pro vypracování účetních závěrek a osvědčování jejich úplnosti, přesnosti a pravdivosti |
Certifikační orgán |
|
14 |
Vhodné oddělení funkcí a vhodné systémy pro zajištění toho, aby jiný subjekt provádějící audit v souladu s auditní strategií programu disponoval nezbytnou mírou funkční nezávislosti a zohledňoval mezinárodně uznávané auditní standardy |
Auditní orgán |
Prostředí vnitřní kontroly |
15 |
Adekvátní audity systémů |
Auditní orgán |
Kontrolní činnosti |
16 |
Adekvátní audity operací |
Auditní orgán |
|
17 |
Adekvátní audity účetních závěrek |
Auditní orgán |
|
18 |
Adekvátní postupy pro vydávání spolehlivého výroku auditora a pro přípravu výroční kontrolní zprávy |
Auditní orgán |
Tabulka 2
Klasifikace klíčových požadavků na systémy řízení a kontroly s ohledem na jejich fungování
Kategorie 1 |
Funguje dobře. Žádná, nebo jen drobná zlepšení nutná. |
Kategorie 2 |
Funguje. Jistá zlepšení nutná. |
Kategorie 3 |
Částečně funguje. Podstatná zlepšení nutná. |
Kategorie 4 |
V podstatě nefunguje. |
( 1 ) OP I odkazuje na operační programy pro potraviny a/nebo materiální pomoc a OP II na operační programy pro sociální začlenění nejchudších osob.