2007/116/ES2007/116/ES: Rozhodnutí Komise ze dne 15. února 2007 o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu 116 pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou (oznámeno pod číslem K (2007) 249) (Text s významem pro EHP )

Publikováno: Úř. věst. L 49, 17.2.2007, s. 30-33 Druh předpisu: Rozhodnutí
Přijato: 15. února 2007 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 15. února 2007 Nabývá účinnosti: 15. února 2007
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 6. března 2023

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 15. února 2007

o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou

(oznámeno pod číslem K(2007) 249)

(Text s významem pro EHP)

(2007/116/ES)

(Úř. věst. L 049 17.2.2007, s. 30)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  Č.

Strana

Datum

 M1

ROZHODNUTÍ KOMISE ze dne 29. října 2007,

  L 284

31

30.10.2007

 M2

ROZHODNUTÍ KOMISE ze dne 30. listopadu 2009,

  L 317

46

3.12.2009

►M3

PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2023/468 ze dne 25. listopadu 2022

  L 68

96

6.3.2023




▼B

ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 15. února 2007

o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou

(oznámeno pod číslem K(2007) 249)

(Text s významem pro EHP)

(2007/116/ES)



Článek 1

Předmět a rozsah působnosti

Číselný rozsah 116 se ve vnitrostátních číslovacích plánech vyhrazuje harmonizovaným službám se sociální hodnotou.

Specifická čísla v rámci uvedeného číselného rozsahu a služby, pro které jsou jednotlivá čísla vyhrazena, jsou uvedeny v příloze.

Článek 2

Harmonizované služby pro sociální účely

„Harmonizovanou službou se sociální hodnotou“ se rozumí služba odpovídající společnému popisu, která je jednotlivcům dostupná na bezplatném čísle, má potenciální hodnotu pro návštěvníky z jiných zemí a která odpovídá konkrétní sociální potřebě, zejména přispívá pocitu pohody nebo bezpečí občanů nebo konkrétních skupin občanů nebo pomáhá občanům, kteří se dostali do potíží.

Článek 3

Vyhrazení konkrétních čísel v rámci číselného rozsahu 116

Členské státy zajistí, aby:

a) 

se čísla uvedená v příloze používala pouze na služby, pro které byla vyhrazena;

b) 

se nepoužívala čísla z číselného rozsahu 116, která nejsou uvedena v příloze;

c) 

číslo 116112 nebylo přiděleno a aby se nepoužívalo na žádnou službu.

Článek 4

Zvláštní podmínky spojené s právem užívat harmonizovaná čísla

Členské státy spojí s právem používat harmonizovaná čísla na poskytování harmonizovaných služeb pro sociální účely tyto podmínky:

a) 

služba poskytuje občanům informace nebo pomoc nebo jim poskytuje nástroj na podávání zpráv nebo poskytuje kombinaci uvedených služeb;

b) 

služba je dostupná všem občanům, aniž by se předem museli registrovat;

c) 

služba není časově omezená;

d) 

používání služby není podmíněno platbou nebo závazkem k platbě;

e) 

během hovoru jsou zakázány následující činnosti: reklama, zábava, podpora prodeje a prodej, používání hovoru pro budoucí prodej komerčních služeb.

Členské státy navíc s právem na používání harmonizovaných čísel spojí zvláštní podmínky uvedené v příloze.

Článek 5

Přidělování harmonizovaných čísel

1.  
Členské státy přijmou veškerá nezbytná opatření k zajištění toho, aby ode dne 31. srpna 2007 příslušný vnitrostátní regulační orgán mohl přidělovat čísla uvedená v příloze.
2.  
Seznam specifických čísel a s nimi spojených harmonizovaných služeb se sociální hodnotou nepředstavuje pro členské státy závazek zajistit, aby dané služby byly poskytovány na jejich území.
3.  
Poté, co je číslo uvedeno v příloze, oznámí členský stát na vnitrostátní úrovni, že pro poskytování harmonizované služby pro sociální účely je k dispozici konkrétní číslo a že je možné předkládat žádosti o práva na používání tohoto konkrétního čísla.
4.  
Členské státy zajistí, aby byl na jejich území veden registr harmonizovaných čísel a k nim přiřazených harmonizovaných služeb pro sociální účely. Registr je přístupný veřejnosti.

Článek 6

Monitorování

Členské státy budou pravidelně informovat Komisi o aktuálním používání čísel uvedených v příloze pro poskytování daných služeb na jejich území.

Článek 7

Určení

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.

▼M3




PŘÍLOHA



Seznam čísel vyhrazených harmonizovaným službám se sociální hodnotou

Číslo

Služba, pro kterou je toto číslo vyhrazeno

Zvláštní podmínky spojené s právem užívat toto číslo

116 000

Název služby:

Horká linka pro případy pohřešovaných dětí

Popis:

Služba a) přijímá hovory ohlašující pohřešované děti a předává je policii; b) nabízí pomoc a podporu osobám odpovědným za pohřešované dítě; c) je nápomocná při vyšetřování.

Služba je dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi).

116 006

Název služby:

Linka pomoci obětem trestných činů

Popis:

Služba poskytuje emocionální podporu obětem trestných činů tak, aby byly informovány o svých právech a možnostech, jak se těchto práv domoci, a odkazuje je na příslušné organizace. Poskytuje informace zejména o a) postupech místní policie a trestního soudnictví; b) odškodnění a pojištění. Poskytuje rovněž podporu při hledání další pomoci.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 016

Název služby:

Linka důvěry pro oběti násilí páchaného na ženách

Popis:

Služba umožňuje obětem násilí páchaného na ženách vyhledat pomoc a podporu, informuje je o jejich právech a možnostech, jak se těchto práv domoci, a odkazuje na příslušné organizace.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 111

Název služby:

Linky důvěry určené pro děti

Popis:

Služba pomáhá dětem, které potřebují péči a ochranu, a zprostředkovává jim kontakt se službami a zdroji; poskytuje dětem příležitost, aby vyjádřily své obavy, hovořily o otázkách, které se jich přímo dotýkají, a v kritické situaci měly koho kontaktovat.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 117

Název služby:

Netísňová lékařská pohotovostní služba

Popis:

Služba přesměruje volající na lékařskou pomoc odpovídající jejich potřebám, které jsou naléhavé, ale neohrožují život, zejména – ale nejen – mimo běžné ordinační hodiny, během víkendů a svátků. Spojí volající s vyškoleným pracovníkem s podporou nebo přímo s kvalifikovaným praktickým nebo klinickým lékařem.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 123

Název služby:

Linky důvěry poskytující emocionální podporu

Popis:

Služba umožňuje volajícímu pohovořit si s osobou, která mu naslouchá, aniž by ho soudila. Nabízí emocionální podporu osobám, které trpí samotou, nachází se ve stavu psychologické krize nebo uvažují o sebevraždě.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU