2007/116/ES2007/116/ES: Rozhodnutí Komise ze dne 15. února 2007 o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu 116 pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou (oznámeno pod číslem K (2007) 249) (Text s významem pro EHP )

Publikováno: Úř. věst. L 49, 17.2.2007, s. 30-33 Druh předpisu: Rozhodnutí
Přijato: 15. února 2007 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 15. února 2007 Nabývá účinnosti: 15. února 2007
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 3. prosince 2009

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument je třeba brát jako dokumentační nástroj a instituce nenesou jakoukoli odpovědnost za jeho obsah

►B

ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 15. února 2007

o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou

(oznámeno pod číslem K(2007) 249)

(Text s významem pro EHP)

(2007/116/ES)

(Úř. věst. L 049, 17.2.2007, p.30)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  No

page

date

 M1

ROZHODNUTÍ KOMISE ze dne 29. října 2007,

  L 284

31

30.10.2007

►M2

ROZHODNUTÍ KOMISE ze dne 30. listopadu 2009,

  L 317

46

3.12.2009




▼B

ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 15. února 2007

o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou

(oznámeno pod číslem K(2007) 249)

(Text s významem pro EHP)

(2007/116/ES)



KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2002/21/ES ze dne 7. března 2002 o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací (rámcová směrnice) ( 1 ), a zejména na čl. 10 odst. 4 uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Je žádoucí, aby občané členských států včetně cestujících a zdravotně postižených uživatelů měli přístup k některým službám se sociální hodnotou pod harmonizovanými a rozpoznatelnými čísly ve všech členských státech. V současnosti existuje v členských státech mnoho systémů číslování a vytáčení a pro takovéto služby není ve Společenství v provozu společný systém na vyhrazení stejných telefonních čísel. Proto je zapotřebí akce Společenství.

(2)

Je nutné harmonizovat číslovací zdroje, aby tyto služby poskytované v různých členských státech byly přístupné koncovým uživatelům pod stejným číslem. Díky kombinaci „stejné číslo – stejná služba“ bude konkrétní služba poskytovaná v jakémkoliv členském státě vždy spojována s konkrétním číslem v celém Společenství. Vznikne tak služba celoevropského charakteru a evropští občané z ní budou těžit, protože budou vědět, že vytočení stejného čísla jim umožní přístup ke stejnému druhu služby v různých členských státech. Toto opatření podpoří rozvoj celoevropských služeb.

(3)

Harmonizovaná čísla by měla být bezplatná, aby se tak vyjádřila sociální funkce daných služeb, což však neznamená, že by operátoři museli nést náklady za volání na čísla začínající číslem 116 sami. Bezplatné volání na tato čísla je proto základním prvkem zamýšlené harmonizace.

(4)

Je nutné stanovit, jakým způsobem se bude určovat druh poskytované služby, aby se zajistilo, že k poskytování určitého druhu služby zahrnutého do tohoto rozhodnutí se používají harmonizovaná čísla.

(5)

Je možné, že bude nutné stanovit zvláštní podmínky spojené s právem používat konkrétní harmonizovaná čísla, například podmínku, že daná služba by měla být poskytována 24 hodin denně sedm dní v týdnu.

(6)

V souladu s rámcovou směrnicí jsou za řízení vnitrostátních číslovacích plánů a za kontrolu přidělování vnitrostátních číslovacích zdrojů konkrétním podnikům odpovědné vnitrostátní regulační orgány. V souladu s článkem 6 a článkem 10 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/20/ES ze dne 7. března 2002 o oprávnění pro sítě a služby elektronických komunikací (autorizační směrnice) ( 2 ) mohou být s používáním čísel spojeny podmínky a za jejich nedodržování mohou být uloženy sankce.

(7)

Seznam konkrétních čísel v rozsahu 116 by měl být pravidelně aktualizován v souladu s postupem podle čl. 22 odst. 3 rámcové směrnice. Členské státy by měly existenci těchto čísel oznámit tak, aby byla přístupná všem zúčastněným stranám, například na internetových stránkách.

(8)

Komise zváží přepracování nebo další přizpůsobení tohoto rozhodnutí na základě získaných zkušeností a zpráv předložených Komisi členskými státy zejména o tom, zda se na celoevropské úrovni rozvinula konkrétní služba, pro kterou bylo vyhrazeno číslo.

(9)

Opatření stanovená tímto rozhodnutím jsou v souladu se stanoviskem Komunikačního výboru,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:



Článek 1

Předmět a rozsah působnosti

Číselný rozsah 116 se ve vnitrostátních číslovacích plánech vyhrazuje harmonizovaným službám se sociální hodnotou.

Specifická čísla v rámci uvedeného číselného rozsahu a služby, pro které jsou jednotlivá čísla vyhrazena, jsou uvedeny v příloze.

Článek 2

Harmonizované služby pro sociální účely

„Harmonizovanou službou se sociální hodnotou“ se rozumí služba odpovídající společnému popisu, která je jednotlivcům dostupná na bezplatném čísle, má potenciální hodnotu pro návštěvníky z jiných zemí a která odpovídá konkrétní sociální potřebě, zejména přispívá pocitu pohody nebo bezpečí občanů nebo konkrétních skupin občanů nebo pomáhá občanům, kteří se dostali do potíží.

Článek 3

Vyhrazení konkrétních čísel v rámci číselného rozsahu 116

Členské státy zajistí, aby:

a) se čísla uvedená v příloze používala pouze na služby, pro které byla vyhrazena;

b) se nepoužívala čísla z číselného rozsahu 116, která nejsou uvedena v příloze;

c) číslo 116112 nebylo přiděleno a aby se nepoužívalo na žádnou službu.

Článek 4

Zvláštní podmínky spojené s právem užívat harmonizovaná čísla

Členské státy spojí s právem používat harmonizovaná čísla na poskytování harmonizovaných služeb pro sociální účely tyto podmínky:

a) služba poskytuje občanům informace nebo pomoc nebo jim poskytuje nástroj na podávání zpráv nebo poskytuje kombinaci uvedených služeb;

b) služba je dostupná všem občanům, aniž by se předem museli registrovat;

c) služba není časově omezená;

d) používání služby není podmíněno platbou nebo závazkem k platbě;

e) během hovoru jsou zakázány následující činnosti: reklama, zábava, podpora prodeje a prodej, používání hovoru pro budoucí prodej komerčních služeb.

Členské státy navíc s právem na používání harmonizovaných čísel spojí zvláštní podmínky uvedené v příloze.

Článek 5

Přidělování harmonizovaných čísel

1.  Členské státy přijmou veškerá nezbytná opatření k zajištění toho, aby ode dne 31. srpna 2007 příslušný vnitrostátní regulační orgán mohl přidělovat čísla uvedená v příloze.

2.  Seznam specifických čísel a s nimi spojených harmonizovaných služeb se sociální hodnotou nepředstavuje pro členské státy závazek zajistit, aby dané služby byly poskytovány na jejich území.

3.  Poté, co je číslo uvedeno v příloze, oznámí členský stát na vnitrostátní úrovni, že pro poskytování harmonizované služby pro sociální účely je k dispozici konkrétní číslo a že je možné předkládat žádosti o práva na používání tohoto konkrétního čísla.

4.  Členské státy zajistí, aby byl na jejich území veden registr harmonizovaných čísel a k nim přiřazených harmonizovaných služeb pro sociální účely. Registr je přístupný veřejnosti.

Článek 6

Monitorování

Členské státy budou pravidelně informovat Komisi o aktuálním používání čísel uvedených v příloze pro poskytování daných služeb na jejich území.

Článek 7

Určení

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.

▼M2




PŘÍLOHA



Seznam čísel vyhrazených harmonizovaným službám se sociální hodnotou

Číslo

Služba, pro kterou je toto číslo vyhrazeno

Zvláštní podmínky spojené s právem užívat toto číslo

116 000

Název služby:

Horká linka pro případy pohřešovaných dětí

Popis:

Služba a) přijímá hovory ohlašující pohřešované děti a předává je policii; b) nabízí pomoc a podporu osobám odpovědným za pohřešované dítě; c) je nápomocná při vyšetřování.

Služba je dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi).

116 006

Název služby:

Linka pomoci obětem trestných činů

Popis:

Služba poskytuje emocionální podporu obětem trestných činů tak, aby byly informovány o svých právech a možnostech, jak se těchto práv domoci, a odkazuje je na příslušné organizace. Poskytuje informace zejména o a) postupech místní policie a trestního soudnictví, b) odškodnění a pojištění. Poskytuje rovněž podporu při hledání další pomoci.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 111

Název služby:

Linky důvěry určené pro děti

Popis:

Služba pomáhá dětem, které potřebují péči a ochranu, a zprostředkovává jim kontakt se službami a zdroji; poskytuje dětem příležitost, aby vyjádřily své obavy, hovořily o otázkách, které se jich přímo dotýkají, a v kritické situaci měly koho kontaktovat.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 117

Název služby:

Netísňová lékařská pohotovostní služba

Popis:

Služba přesměruje volající na lékařskou pomoc odpovídající jejich potřebám, které jsou naléhavé, ale neohrožují život, zejména – ale nejen – mimo běžné ordinační hodiny, během víkendů a svátků. Spojí volající s vyškoleným pracovníkem s podporou nebo přímo s kvalifikovaným praktickým nebo klinickým lékařem.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 123

Název služby:

Linky důvěry poskytující emocionální podporu

Popis:

Služba umožňuje volajícímu pohovořit si s osobou, která mu naslouchá, aniž by ho soudila. Nabízí emocionální podporu osobám, které trpí samotou, nachází se ve stavu psychologické krize nebo uvažují o sebevraždě.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.



( 1 ) Úř. věst. L 108, 24.4.2002, s. 33.

( 2 ) Úř. věst. L 108, 24.4.2002, s. 21.

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU