(EU) 2024/405Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2024/405 ze dne 30. ledna 2024, kterým se mění nařízení (EU) č. 139/2014, pokud jde o používání signálů v případě selhání rádiové komunikace
Publikováno: | Úř. věst. L 405, 11.4.2024 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 30. ledna 2024 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 1. května 2024 | Nabývá účinnosti: | 1. května 2025 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Řada L |
2024/405 |
11.4.2024 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2024/405
ze dne 30. ledna 2024,
kterým se mění nařízení (EU) č. 139/2014, pokud jde o používání signálů v případě selhání rádiové komunikace
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 39 odst. 1 písm. a) uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení Komise (EU) č. 139/2014 (2) stanoví požadavky a správní postupy týkající se letišť, včetně jejich řízení, provozu, certifikace a dozoru. |
(2) |
V pravidlech Unie je třeba zohlednit určité prvky v rámci nejnovějšího vývoje v Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). Některé z nich, stanovené v příloze 2 „Pravidla létání“ Chicagské úmluvy, se týkají signálů určených k použití za všech podmínek dohlednosti v případě selhání rádiové komunikace mezi stanovištěm letových provozních služeb a vozidly nebo chodci na provozní ploše letiště. Je proto nezbytné, aby byl odpovídajícím způsobem změněn bod ADR.OPS.B.031 „Komunikace“ v příloze IV nařízení (EU) č. 139/2014. |
(3) |
Aby bylo zajištěno hladké provádění opatření zavedených tímto nařízením a zároveň byla zachována vysoká a jednotná úroveň bezpečnosti civilního letectví v Unii, měl by být odvětví a příslušným úřadům členských států ponechán dostatečný časový prostor k přizpůsobení se opatřením zavedeným tímto nařízením. Toto nařízení by se proto mělo použít dvanáct měsíců po vstupu v platnost. |
(4) |
Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví byla Komisi nápomocna v souladu s čl. 75 odst. 2 písm. b) a c) a čl. 76 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139 a dne 18. srpna 2023 předložila Komisi související stanovisko č. 02/2023 (3), |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Příloha IV nařízení (EU) č. 139/2014 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 1 května 2025.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 30. ledna 2024.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) č. 139/2014 ze dne 12. února 2014, kterým se stanoví požadavky a správní postupy týkající se letišť podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 44, 14.2.2014, s. 1).
PŘÍLOHA
V bodě ADR.OPS.B.031 přílohy IV nařízení (EU) č. 139/2014 se doplňují nová písmena c) a d), která znějí:
„c) |
Použijí-li se signály v souladu s písm. b) bodem 4, mají následující význam:
|
d) |
V nouzových podmínkách nebo pokud nebyly zpozorovány signály uvedené v písmenu c), se pro dráhy nebo pojezdové dráhy vybavené světelným systémem použije níže uvedený signál, který má následující význam:
|
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2024/405/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)