(EU) 2018/649Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2018/649 ze dne 23. ledna 2018, kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009, pokud jde o vývoj hmotnosti nových osobních automobilů registrovaných v letech 2014, 2015 a 2016 (Text s významem pro EHP. )
Publikováno: | Úř. věst. L 108, 27.4.2018, s. 14-15 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 23. ledna 2018 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 17. května 2018 | Nabývá účinnosti: | 17. května 2018 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2019/631 | Pozbývá platnosti: | 1. ledna 2020 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2018/649
ze dne 23. ledna 2018,
kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009, pokud jde o vývoj hmotnosti nových osobních automobilů registrovaných v letech 2014, 2015 a 2016
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel (1), a zejména na čl. 13 odst. 2 třetí pododstavec uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Průměrnou hodnotu hmotnosti používanou pro účely výpočtu specifických emisí CO2 každého nového osobního automobilu je nutno každé tři roky upravit, a tím zohlednit změny v průměrné hmotnosti nových vozidel registrovaných v Unii. |
(2) |
Ze sledování hmotnosti nových osobních automobilů v provozním stavu, jež byly v Unii registrovány v kalendářních letech 2014, 2015 a 2016, je zjevné, že se průměrná hmotnost snížila, a že by proto měl být změněn údaj M0 uvedený v bodě 1 přílohy I nařízení (ES) č. 443/2009. |
(3) |
Nová hodnota by měla být stanovena tak, že se zohlední pouze ty hodnoty, které byli dotčení výrobci vozidla s to ověřit, a že se současně z výpočtu vyloučí jednak hodnoty zjevně nesprávné, tj. hodnoty nižší než 500 kg, jednak hodnoty týkající se vozidel, která nespadají do oblasti působnosti nařízení (ES) č. 443/2009. Nová hodnota by kromě toho měla být založena na váženém průměru, přičemž se zohlední počet registrací nových osobních automobilů v Unii v kalendářních letech 2014, 2015 a 2016. |
(4) |
Z uvedených důvodů by měla být hodnota M0, která má být uplatňována od roku 2019, snížena z 1 392,4 kg o 12,52 kg na 1 379,88 kg. |
(5) |
Příloha I nařízení (ES) č. 443/2009 by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Bod 1 přílohy I nařízení (ES) č. 443/2009 se mění takto:
1) |
vkládá se nové písmeno ba), které zní:
|
2) |
v písm. c) se hodnota M0 nahrazuje tímto: „M0 = 1 379,88“. |
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 23. ledna 2018.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1.