(EU) 2017/1502Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/1502 ze dne 2. června 2017, kterým se mění přílohy I a II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 za účelem jejich přizpůsobení změně regulačního zkušebního postupu pro měření emisí CO2 z lehkých vozidel (Text s významem pro EHP. )
Publikováno: | Úř. věst. L 221, 26.8.2017, s. 4-9 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 2. června 2017 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 15. září 2017 | Nabývá účinnosti: | 15. září 2017 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2019/631 | Pozbývá platnosti: | 1. ledna 2020 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2017/1502
ze dne 2. června 2017,
kterým se mění přílohy I a II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 za účelem jejich přizpůsobení změně regulačního zkušebního postupu pro měření emisí CO2 z lehkých vozidel
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 8 odst. 9 druhý pododstavec a čl. 13 odst. 7 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nový regulační zkušební postup pro měření emisí CO2 a spotřeby paliva u lehkých vozidel, celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla (WLTP), stanovený v nařízení Komise (EU) 2017/1151 (2) nahradí nový evropský jízdní cyklus (NEDC), který je v současné době používán podle nařízení Komise (ES) č. 692/2008 (3), s účinkem ode dne 1. září 2017. Očekává se, že WLTP stanoví hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva, které budou lépe odpovídat podmínkám reálného provozu. |
(2) |
Za účelem zohlednění rozdílné úrovně emisí CO2 naměřené podle stávajícího NEDC a nového postupu WLTP byla podle prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/1153 (4) zavedena metodika korelace uvedených hodnot. |
(3) |
Metodika korelace se má používat během zavádění WLTP až do roku 2020, aby se zajistilo, že dodržování cílů pro emise CO2 výrobci lze v daném období ověřit na základě emisních hodnot NEDC. V důsledku toho by se cíle pro specifické emise CO2 založené na WLTP měly uplatňovat s účinkem od kalendářního roku 2021. |
(4) |
V roce 2020 se emise CO2 všech nových registrovaných vozidel určí na základě NEDC i WLTP v souladu s metodikou korelace. Výsledkem sledování uvedených hodnot CO2 by měly být spolehlivé datové soubory na porovnání úrovní emisí vyplývajících z těchto dvou zkušebních postupů. Tyto datové soubory by měly umožnit určení cílů pro specifické emise podle WLTP, které jsou stejně přísné jako cíle stanovené na základě měření NEDC v souladu s požadavkem stanoveným v čl. 13 odst. 7 nařízení (ES) č. 443/2009. |
(5) |
Za účelem stanovení cíle pro specifické emise pro daného výrobce v roce 2021 se jako referenční hodnota použijí průměrné emise CO2 nových vozidel zaregistrovaných v roce 2020 určené podle WLTP. Cíl pro specifické emise by měl být stanoven buď zvýšením, nebo snížením uvedené referenční hodnoty v závislosti na tom, jaké výsledky výrobce vykáže v roce 2020 při plnění cíle založeném na NEDC. |
(6) |
Za účelem zajištění, aby cíle pro specifické emise zůstaly v průběhu času srovnatelné, by se měly zohlednit roční změny v průměrné hmotnosti vozového parku výrobce. |
(7) |
K podrobným údajům, které budou po zavedení WLTP sledovány, by se mělo přidat několik nových parametrů. Hodnoty emisí CO2 se v rámci WLTP vypočítají při zohlednění zvláštní konfigurace každého jednotlivého vozidla. S cílem zajistit, aby výrobci, jakož i Komise mohli identifikovat vozidla a účinně ověřit údaje, je vhodné, aby sledování vycházelo z identifikačních čísel vozidla. |
(8) |
Přílohy I a II nařízení (ES) č. 443/2009 by proto měly být odpovídajícím způsobem změněny, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Přílohy I a II nařízení (ES) č. 443/2009 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 2. června 2017.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) 2017/1151 ze dne 1. června 2017, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla, mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, nařízení Komise (ES) č. 692/2008 a nařízení Komise (EU) č. 1230/2012 a zrušuje nařízení (ES) č. 692/2008 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 1).
(3) Nařízení Komise (ES) č. 692/2008 ze dne 18. července 2008, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla, (Úř. věst. L 199, 28.7.2008, s. 1).
(4) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1153 ze dne 2. června 2017, kterým se stanoví metodika pro určení korelačních parametrů nezbytných pro zohlednění změny v regulačním zkušebním postupu a kterým se mění nařízení (EU) č. 1014/2010 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 679).
PŘÍLOHA
Přílohy I a II nařízení (ES) č. 443/2009 se mění takto:
1) |
V příloze I se doplňují nové body 3, 4 a 5, které znějí:
(*1) Nařízení Komise (EU) 2017/1151 ze dne 1. června 2017, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla, mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, nařízení Komise (ES) č. 692/2008 a nařízení Komise (EU) č. 1230/2012 a zrušuje nařízení (ES) č. 692/2008 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 1)." (*2) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1153 ze dne 2. června 2017, kterým se stanoví metodika pro určení korelačních parametrů nezbytných pro zohlednění změny v regulačním zkušebním postupu a kterým se mění nařízení (EU) č. 1014/2010 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 679).“" |
2) |
Příloha II se mění takto:
|
(1) ISO 3166 alfa-2 kódy s výjimkou Řecka a Spojeného království, pro které se používají kódy „EL“ a „UK“.
(2) V případě vozidel schválených na vnitrostátní úrovni v malých sériích (NSS) nebo vozidel schválených jednotlivě (IVA), musí být název výrobce uveden ve sloupci „Název výrobce v členském státě registru“, zatímco ve sloupci „Název výrobce – standardní označení EU“ se uvede buď: „AA-NSS“ nebo „AA-IVA“.“