(EU) 2015/6Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2015/6 ze dne 31. října 2014 , kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 tak, aby zohledňovala vývoj hmotnosti nových osobních automobilů registrovaných v letech 2011, 2012 a 2013 Text s významem pro EHP
Publikováno: | Úř. věst. L 3, 7.1.2015, s. 1-2 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 31. října 2014 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 27. ledna 2015 | Nabývá účinnosti: | 27. ledna 2015 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2019/631 | Pozbývá platnosti: | 1. ledna 2020 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2015/6
ze dne 31. října 2014,
kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 tak, aby zohledňovala vývoj hmotnosti nových osobních automobilů registrovaných v letech 2011, 2012 a 2013
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 13 odst. 2 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Průměrnou hodnotu hmotnosti používanou pro účely výpočtu specifických emisí CO2 každého nového osobního automobilu je nutno každé tři roky upravit, a tím zohlednit změny v průměrné hmotnosti nových vozidel registrovaných v Unii. |
(2) |
Ze sledování hmotnosti nových osobních automobilů v provozním stavu, jež byly registrovány v kalendářních letech 2011, 2012 a 2013, je zjevné, že se průměrná hmotnost zvýšila, a že by proto měl být změněn údaj M0 uvedený v bodě 1 písm. b) přílohy I nařízení (ES) č. 443/2009. |
(3) |
V případě této první změny je vhodné zohlednit výjimečně skutečnost, že se kvalita sledovaných údajů v letech 2011, 2012 a 2013 lišila. Nová hodnota by tudíž měla být stanovena tak, že se zohlední pouze ty hodnoty hmotnosti, které byli dotčení výrobci s to ověřit, a že se současně z výpočtu vyloučí jednak hodnoty zjevně nesprávné, tj. hodnoty vyšší než 2 840 kg nebo nižší než 500 kg, jednak hodnoty týkající se vozidel, která nespadají do oblasti působnosti nařízení (ES) č. 443/2009. Nová hodnota navíc vychází z váženého průměru, který zohledňuje počet nových registrací v každém jednotlivém referenčním roce. |
(4) |
Z uvedených důvodů by měla být hodnota M0, která má být uplatňována od 1. ledna 2016, zvýšena z 1 372,0 kg o 20,4 kg na 1 392,4 kg, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Bod 1 písm. b) přílohy I nařízení (ES) č. 443/2009 se nahrazuje tímto:
„b) |
Od roku 2016: Specifické emise CO2 = 130 + a × (M – M0), kde:
|
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 31. října 2014.
Za Komisi
předseda
José Manuel BARROSO
(1) Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1.