109/2025 Sb.Vyhláška o stanovení bližších podmínek pro podávání žádosti o zápis údajů o oprávnění k zastupování prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy a o dalších podmínkách výkonu této agendy

Částka: 109 Druh předpisu: Vyhláška
Rozeslána dne: 17. dubna 2025 Autor předpisu: Digitální a informační agentura
Přijato: 3. dubna 2025 Nabývá účinnosti: 1. července 2025
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
 Obsah   Tisk   Export  Skrýt přehled Celkový přehled   Skrýt názvy Zobrazit názvy  
Původní znění předpisu
Zavřít

109

VYHLÁŠKA

ze dne 3. dubna 2025

o stanovení bližších podmínek pro podávání žádosti o zápis údajů o oprávnění k zastupování prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy a o dalších podmínkách výkonu této agendy

Digitální a informační agentura stanoví podle § 69 odst. 3 písm. e) zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, (dále jen zákon), ve znění zákona č. 100/2010 Sb., zákona č. 192/2016 Sb., zákona č. 12/2020 Sb., zákona č. 36/2021 Sb., zákona č. 261/2021 Sb., zákona č. 429/2022 Sb., zákona č. 471/2022 Sb. a zákona č. 125/2024 Sb.:

§ 1

Předmět úpravy

Tato vyhláška stanoví

a

požadavky na obsah, strukturu a další náležitosti žádosti o zápis vzniku oprávnění k zastupování, zápis změny oprávnění k zastupování a zápis zániku oprávnění k zastupování podle § 52e odst. 9 zákona (dále jen žádost o zápis oprávnění k zastupování),

b

způsob vedení evidence agendy při vyřizování žádosti o zápis oprávnění k zastupování a

c

rozsah a dobu uchovávání údajů souvisejících s žádostí o zápis oprávnění k zastupování.

§ 2

Obsah a struktura žádosti o zápis vzniku oprávnění k zastupování

(1) Je-li zástupcem nebo zastoupeným fyzická osoba nebo podnikající fyzická osoba, žádost o zápis vzniku oprávnění k zastupování obsahuje ve vztahu k těmto osobám údaje v rozsahu obecných náležitostí podání podle správního řádu a dále tyto údaje:

a

místo a okres narození; u subjektu údajů, který se narodil v cizině, místo a stát, kde se narodil,

b

státní občanství a

c

číslo a druh identifikačního dokladu, kterým osoba, která podala žádost o zápis oprávnění k zastupování, prokázala totožnost.

(2) Je-li zástupcem nebo zastoupeným právnická osoba, žádost o zápis vzniku oprávnění k zastupování obsahuje obecné náležitosti podání podle správního řádu a dále údaje osoby oprávněné jednat jménem právnické osoby v rozsahu podle odstavce 1.

(3) Žádost o zápis vzniku oprávnění k zastupování dále obsahuje

a

kód šablony vytvořené podle § 52e odst. 5 zákona,

b

vymezení oprávnění k zastupování včetně možnosti jeho postupitelnosti,

c

identifikátor oprávnění k zastupování, pokud se jedná o postoupení existujícího oprávnění k zastupování,

d

datum vzniku oprávnění k zastupování a e) datum zániku oprávnění k zastupování.

§ 3

Obsah a struktura žádosti o zápis změny nebo zániku oprávnění k zastupování

V žádosti o zápis změny nebo zániku oprávnění k zastupování se uvedou

a

údaje podle § 2 odst. 1 a 2,

b

identifikátor oprávnění k zastupování, jehož změna nebo zánik je požadován, a

c

požadovaná změna v údaji podle § 2 odst. 3 písm. e) v případě žádosti o změnu oprávnění k zastupování.

§ 4

Způsob vedení evidence agendy, rozsah a doba uchovávání údajů

(1) Kontaktní místo veřejné správy poskytuje Digitální a informační agentuře pro účely zápisu a vedení evidence údajů o žádosti o zápis oprávnění k zastupování v informačním systému oprávnění k zastupování tyto údaje:

a

uživatelské jméno osoby, která přijala žádost o zápis oprávnění k zastupování, a identifikátor kontaktního místa veřejné správy,

b

identifikátor žádosti o zápis oprávnění k zastupování a

c

identifikační údaje zástupce a zastoupeného v rozsahu u

1

fyzické osoby jméno, popřípadě jména, příjmení, datum narození, státní občanství, číslo a druh identifikačního dokladu, kterým osoba, která podala žádost o zápis oprávnění k zastupování, prokázala totožnost,

2

podnikající fyzické osoby identifikační číslo osoby,

3

právnické osoby identifikační číslo osoby.

(2) Žádost o zápis oprávnění k zastupování kontaktní místo veřejné správy uchovává po dobu 10 let od konce kalendářního roku, ve kterém byla tato žádost podána.

§ 5

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2025.

Ředitel:

Ing. Mesršmíd v. r.

MENU